[FONT="Arial Black"]Ny på detta forum![/FONT]
Hej på er alla!
Jag är en 66:a som arbetat med Mac på mitt jobb som annonsproducent och på senare tid även som support för digitala hela annonsmaterial i en stor sydsvensk dagstidning sedan tidigt 90-tal. Har nyligen fått en Power Mac G5 2,5 GHz med dubbla processorer och Panter 10.3.6 att arbeta med. Att jobba med krävande layoutprogram som Indesign CS flyter på otroligt snabbt nu till skillnad med den gamla G4:an som kunde sega rejält när man körde t ex Indesign 2.0 i OS 9. Skönt att man nu ej behöver starta om datorn när program hänger sig utan bara tvångsavsluta och köra igång igen. Övergången från OS 9 till OS X tycker jag har gått smidigt trots en del strul med QuarkExpress i Classic miljön. Vi skall väl så småningom gå över till Indesign CS fullt ut i annonsproduktionen på tidningen, men först måste en del tillägsprogram som bokningssystem mm fås att funka ihop med InDesign och OS X vilket verkar ta sin tid, senaste budet är till nästa sommar. Har nu äntligen fått tummarna loss och köpt min första egna privata Mac - vad annars!
(15" PB G4 1,5 Ghz/768 mb) vilken jag är väldigt nöjd med trots en del strul med datorn i viloläge (gick i koma och kunde ej väckas
utan att slutligen tagit ut och satt in batteriet igen). Nä det var nog allt.
Magnus E.