Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Almanacka med egna bilder

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-02 11:53

Jag hoppas att det är korrekt att posta min fråga i detta forum.

Ursäkta om jag är väldigt novis på området. Har letat på internet och sökt i forumen men hittade inget bra svar.

Så här i jultider är det ju populärt att göra en almanacka med egna digitala bilder. Kan man göra den själv på något enkelt sätt? Lägga in en bild för varje månad och printa ut den? Vilka program är enkla och smidiga att använda i så fall?

Det vore trevligt om månadskalendern är på svenska och har svenska namnsdagar och helgdagar.

mvh
J

PS. Det billigaste internetpriset jag hittat är 149 (minst två) genom Fuji.

Finns som mall i MS office...på pc:n på jobbet i a f har inte kollat på iBooken hemma, men inga namnsdagar lär ju finnas.
Gör annars kalender med iCal som du ju kan ladda ner svemska namnsdagar till.

Med tanke på att du skall skriva ut minst 24 sidor (1 bild + 1 månadsuppslag) i färg är jag tveksam till om du kommer undan särskilt mycket billigare än de 149 kronorna (förutsatt att du skall ha bra kvalitet på papper och färgutskrifter). De almanackor man köper brukar väl dessutom ligga på A3 falsat eller liggande A4 som är ringpärmat.

De finns mallar med lagerhantering för exempelvis PageMaker och InDesign som tryckerierna använder sig av, hör med något lokalt tryckeri om de har något du kan få loss. Har själv precis gjort en almanacka i PageMaker med färdigproducerad mall för almanacksadelen.

• Oregistrerad
  • 2004-12-03 08:14

Tack för svar, skall kolla upp det!

Chilavert:
jag hade nog bara tänkt mig 12 sidor, både bild och månad på samma uppslag. Men visst, räknar man in bindningen och kvalitén så kanske priset är ok.

mvh
J

1
Bevaka tråden