Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

drivis till canonscanner?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-11 11:19

Har letat efter OSX-drivisar till Canoscan N650V, men inte hittat någonstans - ej heller på Canons sidor. Kan iofs hänga ihop med att det är den simplaste scanner dom har, men tycker att det borde finnas sk multidrivisar som täcker flera modeller.

Någon?

Kolla in http://consumer.usa.canon.com/printers/osx.html
Där står det b l a "N650U Compatible only in OS X Classic mode using existing Mac driver"

Vilka scanners mellan 500-2000 spänn fungerar bra med OS X ? Firewire eller USB.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-11 16:47

tack archie. Om jag fattar det rätt, finns det ännu inte drivrutiner till NÅN Canon scanner! Förklaringen var fin:

"Canon is continuing to test the scan function in OS X. This ensures that when Canon releases a new scanner driver, it will meet the expectations of our customers"

Jag är nog inte så bra på engelska, för hur jag än översätter får jag det till:

"Byt märke Peter! OS X har funnits ute ett bra tag och vi på Canon har fortfarande inte fått tummen ur!"
:rolleyes:

Är mao också tacksam för tips på bra OSX scanners/P

Agfa fungerar i OS X.

Agfa har tyvärr lagt ned hela sin scannerproduktion på konsumentsidan. De tillverkar endast high end rpodukter numera.

Kolla in denna: web page

Scannerprogramvara som fungerar med väldigt många scanners under MacOS X. Annars är det förmodligen bara en tidsfråga innan det dyker upp fleratlet scanners från de stora tillverkarna som fungerar med OS X. Bakåt kompatibilitet kan man nog inte räkna med, inte på konsumentprodukter i alla fall. De anser nog att dessa produkter har varit billiga i inköp och vill därmed att vi köper nytt.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
Vilka scanners mellan 500-2000 spänn fungerar bra med OS X ? Firewire eller USB.

http://www.apple.com/macosx/applications/

bra länk om man letar efter Mac OS X kompatibla applikationer.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Arch@ngel:
Kolla in denna: web page

Hamriks programvara (VueScan) fungerar endast med någon enstaka Canon-scanner. Han har sagt att han kommer stödja Canon-scanners den dag Canon får tummen ur och visar lite intresse.

Såg den här artikeln på Macpressen.

Har iofs ingen koll på Nikon scannrarna ligger på för priser...

1
Bevaka tråden