Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HUr ser din Finder ut? :)

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är som sagt ny på Mac och är lite nyfiken på hur andras "Findrar" ser ut. Har ni en massa genvägar eller hur ser det egentligen ut?

• Oregistrerad
  • 2004-12-02 07:02

Boaaaaring! Inget speciellt alls. Droppar sällan på iconer på skrivbordet. Använder dockan istället. Sedan så har jag programmappen i docken som jag får upp med ctrl klick som en lista.

• Medlem
  • Öland
  • 2004-12-02 10:21

kolla in denna tråden:
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=8385

//Filip

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-03 10:57

Rent och snyggt skall det vara.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-03 11:11
Ursprungligen av Netzach:

Rent och snyggt skall det vara.

Snyggt!

Du orkar inte dra lite snabbt hur du får dockan så där + de tabbarna till vänster längst ner, antar att det är "snabbstartare"?

mvh
b0bben

Alltså, jag är inte intresserade av screenshot! Läs rubtiken, jag vill se hur eran FINDER ser ut.

*Suck*

Ursprungligen av blodsugare:

Alltså, jag är inte intresserade av screenshot! Läs rubtiken, jag vill se hur eran FINDER ser ut.

*Suck*

Det är väl det lättaste sättet att visa hur ens finder ser ut? med screenshot?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-03 16:06

Klicka på Finder i docken så kommer naturligvis Findern upp!

Så här ser min ut!

*Suck*

HUr menar du då? Vadå "hur ser din finder ut?". Jag fattade oxå det som screenshots...

--
Daniel

• Medlem
  • International user
  • 2004-12-03 16:07

Han kanske menar finder-fönstret? :/ (fast då förstår jag fortfarande inte att han inte vill se screenshots)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-03 17:21
Ursprungligen av b0bben:

Snyggt!

Du orkar inte dra lite snabbt hur du får dockan så där + de tabbarna till vänster längst ner, antar att det är "snabbstartare"?

mvh
b0bben

Jag har bara använd Dragthing (http://www.dragthing.com/), inga trollerier.

• Medlem
  • Gävle
  • 2004-12-03 15:52

Även om dom nu visar fel saker så blir det väl lättare att visa med screenshots än att sitta och förklara med ord/källkod

Hmm.. när man står på skrivbordet är man väl också i findern?

*suck*

*suck*

Är det inte bättre att du förklarar vad du är ute efter istället för att sucka?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-04 02:54

Att fråga efter hur Findern ser ut till folk som har använt MacOS i evigheter (Från den tiden då skrivbordet ingick i Findern) är ungefär som att fråga hur photoshop ser ut, och enbart mena en del av det... (typ en viss palett)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-03 17:19

Eller är det kanske iconen du menar? För när någon frågar hur jag ser ut (eller, om kanske man skall säga) så beskriver väl jag inte hur jag ser ut på insidan.

1
Bevaka tråden