Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mailprogram för outlook exchange

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej,

företaget där jag jobbar har nyligen bytt ut e-postservern mot en exhange-server. kan man köra mail.app mot den? enl. snubben som ändrar om uppgifter etc på klienterna här, säger att man måste köra outlook exchange, men jag vägrar att starta upp i classic-miljö för ett enda program.
jag skiter fullkomligt i kalenderfunktioner etc, utan vill bara ha mail (o gärna kunna skicka).

kan man använda mail.app eller är det bättre med entourage? eller finns det bättre lösningar?

(har kollat igenom tidigare trådar här, men inte hittat så mkt).

tacksam för svar,

/Tobbe

För att bara komma åt mejlen kan du använda både Apple Mail och Entourage. Med lite trixande på Exchange serven kandu även komma åt de gemensamma adresslistorna.

Kalendern och dess funktionallitet kommer du inte åt med annat är MS Outlook 2001 för OS 9.

Ryktet säger att Entourage någongång i framtiden ska få fullstädigt Exchange stöd. Den som lever får se. :/

• Oregistrerad
  • 2002-11-14 20:03
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tobias S:
enl. snubben som ändrar om uppgifter etc på klienterna här, säger att man måste köra outlook exchange, men jag vägrar att starta upp i classic-miljö för ett enda program.

Det där är bara skitsnack. POP och IMAP är påslagna som standard. Han har aktivt stängt av dessa för att han har läst på en säkerhetssite att dessa protokoll är farliga. Alternativt har en IT-chef läst samma site och gjort detta till en beslut från styrelsen.
Tala om för personen i fråga att du kör Mac och är immun mot säkerhetsriskerna. Funkar inte det kan du ju ta ett snack med personalchefen om du trakasseras av IT-chefens personal. Gå inte in på tekniska spetsfundigheter utan koncentrera dig på arbetsmiljön. Sånt förstår inte IT-chefer och delegerar beslutet till din överordnade.
Har slitit med IT-chefer och okunniga Win-sysadm. Det slutat alltid med att man får konfigurera själv. Trots att man inte är MSBS-certifierad.

För övrigt släpper MS snart ett OS X-stöd för MAPI/Exchange. I vilken form vet ingen än. En ny Outlook, en ny Entourage eller plug-in till Mail? Troligtvis Entourage.

1
Bevaka tråden