Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte importera mail Entourage 2001 -> Office X

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-06 10:08

Hej. Bytte dator åt bossen, och skulle som vanligt importera mail, inställningar etc från 2001 i Classic till X i OSX10.3.6. Lustigt nog kom alla kontakter, mappar, konton och schedules med -- men inte ett enda av mailen.

Vad göra?

En teori jag har är att tokfan hade en meddelandefil på ca 4GB... spärrar Entourage vid import av för stora filer?

Tacksam för idéer och tips. Han är rätt sur på mig.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-12-06 10:29

Entourage 2001 har en gräns vid 2Gb, så det är ju imponerande att han lyckats få upp den till 4Gb...
Tyvärr så kan man tappa en massa data om 2Gb-gränsen överskrids, så du måste nog be honom att rensa kraftigt bland mailen, sedan köra data rebuild innan du tar över till Entourage X.

Entourage X har en övre gräns på 4Gb, så det kan ju vara att den redan är nådd. Man ska få en varning när man börjar närma sig denna gräns, men bara om man har uppdaterat Office eftersom första versionerna inte hade varningen.
Entourage 2004 har ingen Gb-gräns, men däremot en gräns på 2 miljoner filer. Kan ju vara bra att veta....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-06 10:36

Lysande. Huvudet på spiken. Tack så hemskt mycket. Nu fick jag dessutom vatten på min kvarn när det gäller "datadisciplinen" på kontoret, he he...

Han får helt enkelt sitta och rensa -- men även att importera 2GB mail lär väl ta resten av dagen på en iMac 1.2GHz

Tack igen, Danne.

1
Bevaka tråden