Jag råkade ut för exakt samma sak som du beskriver med min förra iBook. Det var ett restexemplar av 14"/933Mhz -modellen. Datorn fungerade bra i knappt 2 månader sedan hände precis det du beskriver, datorn startar inte utan frågetecknet dyker upp. Jag lämnade in den till min återförsäljare men fick tillbaka den dagen därpå eftersom den startade på första försöket. Det rörde sig troligen om ett mjukvarufel var beskedet jag fick.
Datorn fungerade en vecka och sedan händer samma sak. Lämnar in den och ber att de gör en grundlig undersökning för att utesluta hårdvarufel. Efter två veckor får jag tillbaka datorn och får betala 1050 kr för servicen eftersom det var något mjukvarufel och därmed inte täcktes av garantin. Datorn fungerar några dagar sedan samma fel. Blinkande frågetecken vi uppstart, startar efter förflyttning.
Hävde köpet och fick pengarna tillbaka. Beställde den iBook 12"/1,2GHz/60GB jag nu sitter vid och hade hoppats att det bara var jag som fått ett måndagsexemplar förra gången. Oroväckande att höra att fler drabbats av samma problem och dessutom på nya modellen.
Du har inte fått något besked från återförsäljaren vad det kan bero på?