Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få OS X mer som du vill ha det

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

detta har kanske redan diskuterats men jag gör ett vågat inlägg ändå. Hittade idag lite program som faktiskt gör OS X mycket roligare att använda.

Dessa är

* ASM den gamla Application Switchern (längst upp till höger) fast för OS X
http://asm.vercruesse.de/

* DragThing - en alterntiv dock som har fler alternativ och finns både för OS X och äldre
http://www.dragthing.com/english/about.html

* TinkerTool är ett tillägg till kontrollpanelen där man kan ändra massor av saker som annars är krångligt att komma åt, t.ex. genomskinlig Terminal och hur bakgrundsbilden ska hanteras.
http://www.bresink.de/osx/TinkerTool2.html

Är det någon som har andra tips på bra små program som gör livet enklare i OS X?

Ciryon

• Medlem
  • International user
  • 2002-02-14 15:18

Jag använder LaunchBar för att starta alla program samt öppna all lokal dokumentation.

Jag skulle aldrig klara mig utan den nu..

Jag använder space.app för att få virtuella skrivbord. Ett program jag inte kan vara utan.

Förutom redan nämnda ASM och Tinker tool:

Keyboard Maestro
- Som program switcher (Samma kille)

USB Overdrive
- Om (eller snarare när) man kör flerknappsmus

Window shade X
- För gamla fina windowshade funktionen

En annan kandidat till att komma med på min lista över must-haves är "launch items" som lägger in program i context-menyn, liknande finderpop. Saknar dock att kunna lägga saker _direkt_ i contextmenyn och inte som ett undermenyval.

//J

• Medlem
  • 2002-02-14 17:38

kent: LaunchBar är guld! tack för tipset. Men vet du om man kan välja bort program eller länkar i listan ? (den i configuration). Det vore smidigt att ite ha med tex adressbook eller klockan, som jag aldrig använder.

• Medlem
  • International user
  • 2002-02-14 18:01

Nja, inte mig veterligen.. Men är dom så mycket i vägen? Om du verkligen vill ha bort dom så kan du flytta på dom till en annan mapp?

Den enda nackdelen med DragThing är väl att man inte kan minimera fönster som i docken?

Annars skulle jag slänga ut docken på engång.

• Medlem
  • 2002-02-15 12:17

"Annars skulle jag slänga ut docken på engång."

Hur skulle det gå till?

• Medlem
  • Boston
  • 2002-02-15 12:53

Ett program som visserligen inte underlättar det dagliga arbetet men gör min PBG4:a så mycke´ gladare är MacJanitor. Ett måste för alla som inte har sin dator på dygnet runt eller är väl bevandrade i UNIX.

• Medlem
  • Boston
  • 2002-02-18 11:55

Lunchbar var verkligen kanon, troligtvis den smartaste lunchern jag har sett, helt oavsett plattform. Tack för tipset! Nu undrar jag om någon har nå´t liknande alternativ för 9:an? DragThing är på väg ut, tittade på speedapp men var inte riktigt nöjd...

1
Bevaka tråden