Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virtual PC 6.1 med Win XP Home på 512MB? Fungerar det?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-11 18:33

Jag har funderat på hur Virtual PC 6.1 med Win XP Home fungerar på en iBook G4 1.2GHZ med 512MB minne och 30GB HD. Blir det alltför segt? Eller klarar det av något enkelt program?

Blir Panther OS:et också väldigt segt? Man måste ju tilldela VPC minne och med bara 512MB blir det ju inte så mycket jag kan tilldela. VPC 6.1 kräver ju minimum 256MB.

Tacksam för svar!

• Medlem
  • Österåker
  • 2004-12-11 18:38

Vi kör VPC 6.1 på en eMac 1Ghz med 640 mb ram, och det fungerar, men inte är det snabbt, jag har tilldelat VPC 512 mb ram och ser till att bara köra det och inget annat undertiden.
Men enkla program funkar.

• Oregistrerad
  • 2004-12-11 18:44
Ursprungligen av Ovsing:

Vi kör VPC 6.1 på en eMac 1Ghz med 640 mb ram, och det fungerar, men inte är det snabbt, jag har tilldelat VPC 512 mb ram och ser till att bara köra det och inget annat undertiden.
Men enkla program funkar.

Tack! Så jag klarar av småprogram ifall jag kör endast VPC och tilldelar det det mesta jag kan från mina 512MB?

När jag sen stänger VPC, får då OS X tillbaka allt minne som jag tilldelat VPC? Och hur mycket av 512MB kan jag tilldela det när jag kör det?

• Oregistrerad
  • 2004-12-13 08:30

Fungera ska det nog göra, kör VPC på min G4 500mhz med 512mb minne. Har tilldelat XP 256mb, stänger man av ögon"godiset" i XP så klarar det sig fint med 265mb om man inte ska köra monster applikationer i det.

• Oregistrerad
  • 2004-12-13 12:47
Ursprungligen av emilsson:

Fungera ska det nog göra, kör VPC på min G4 500mhz med 512mb minne. Har tilldelat XP 256mb, stänger man av ögon"godiset" i XP så klarar det sig fint med 265mb om man inte ska köra monster applikationer i det.

Fungerar rätt bra faktiskt Trodde att det skulle vara mycket slöare.. Jag har gett VPC 320MB av 512 och kör inte så mycket OSX program under tiden jag använder VPC.. Det fungerar.. Men man vill ju inte stanna i VPC för länge.. Jag märker nämligen hur tråkigt Windows är jämfört med OS X Panther

• Oregistrerad
  • 2004-12-11 18:41

Kan tillägga att jag redan har VPC som jag beställde samtidigt som jag skaffade min iBook. Jag har några dagar kvar ifall jag vill returnera Virtual PC. Jag har inte ens öppnat det eftersom jag inte är säker på om jag vill behålla det eller inte. Ifall jag behåller det handlar det endast om några småprogram som jag behöver köra på min Mac.

Behöver era synpunkter.

1
Bevaka tråden