Jag fick min Ibook idag och medan jag laddar batteriet så tänkte jag koppla in min nya Netgear WGR614 v5 på min PC. Jag är dock inte så hemma på IP addresser, nätverk å sånt och misslyckades
Jag körde den medföljande Wizarden och kommer så långt att den har startat om mitt nätverk och vill nu starta konfigurera wireless delen. Vid detta tillfälle går det inte att gå ut på någon webb sida utan jag blir hela tiden omdirigerad till Netgears Wizard.
Ok, så jag kör den. Verkar gå bra fram tills jag ska skriva in siffrorna för IP adess, Subnet Mask, Gateway och DNS. Wizarden uppdaterar då netveket, när den är klar försöker den gå till nästa steg men jag får då att sidan inte kan visas. Därefter är min anslutning till internet helt död. Jag får koppla ifrån routern och plugga in modemet direkt och därefter en ipcofig /renew för att få igång internet igen. Samt reseta routern innan den kan kopplas in igen utan att anslutningen bryts. Jag har provat att gå in direkt enl manualen på www.routerlogin.net/basicsettings.htm men jag hamnar bara på wizarden igen som vill konfigurera wireless (vilket inte funkar)
Jag kör PCn på kabel.
Jag skriver in detta i wizarden
IP Adress: 168.192.1.2
Subnet Mask: 255.255.255.0
IP Gateway: 192.168.1.1
DNS (Primary): 192.168.1.1
DNS (secondary): 0.0.0.0
Jag antar att jag ska skriva nåt annat eftersom det är efter jag plitat dit detta som allt går söderut.