Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD-omslag

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-15 11:04

Vet inte om detta är rätt forum men jag chansar. Undrar om något vet ett program för att göra CD-omslag, alltså ett sådant omslag som klistras direkt på cd-skivan.

• Oregistrerad
  • 2004-01-15 11:56

Det är etiketter du menar? Är det inte bättre med en skrivare som skriver direkt på CD? Vad är det för CDs, musik, data? För komersiellt eller privat bruk? Personligen tror jag inte på etiketter.

• Medlem
  • 2004-01-15 12:04

ett vanligt layoutprogram, eller tom apple works, borde väl fixa det? Bara du har en mall som du vet passar. Men du kanske vill ha ett specifikt etikettprogram?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-15 12:17

Epson har ett program man får med till deras Epson Stylus Photo 950 skrivare för det. Funkar helt OKEJ, men ger sämre kvlaité på finnish en än ex. Illustrator.

Ursprungligen av Erik.dv:

Epson har ett program man får med till deras Epson Stylus Photo 950 skrivare för det. Funkar helt OKEJ, men ger sämre kvlaité på finnish en än ex. Illustrator.

Hur får du utskriften att hamna i mitten på ettiketten? Viss möjlighet finns ju till att justera positionen, men jag behöver flytta typ 3 cm.

Label printer Pro är bra. Den har mallar för de flesta etikettillverkares varianter.

Hittas på www.payplaysoftware.com/

Ursprungligen av HankPank:

Label printer Pro är bra. Den har mallar för de flesta etikettillverkares varianter.

Hittas på www.payplaysoftware.com/

Någon som provat det här programmet? Det jag helst vill veta är ifall man med bra precision kan applicera en bild på en CD-etikett. Har man till exempel en inscannad kopia av en CD-etikett och vill trycka ut den för att sätta på en annan skiva, så är det ju viktigt att bilden hamnar exakt på etiketten så att skivan ser "rund" ut.

• Oregistrerad
  • 2004-01-15 12:58

JOvisst är det etiketter jag menar, inte omslag. Laberprinter pro verkar vara det jag söker efter. Tack för tipset! Jag ska göra en lite marknadsförings-DVD för min kör, skicka ut till arrangörer och så.

• Medlem
  • 2004-01-15 13:06

I Toast ingår det mjukvara för att göra etiketter. "Design personalized disc labels, case covers, and inserts. " Roxio Toast

1
Bevaka tråden