Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Marcel Buechi är aktiv inom MUS - Macintosh Users Switzerland - och driver just nu en stor undersökning bland europeiska macanvändare
I hans undersökning jämför han vilken utrustning macanvändare i olika länder använder, om man har airport, ipod osv. Resultaten är intressanta men bland dom 700 personer som redan svarat är det främst finnar och schweizare. När detta skrivs har endast 0.3% av svaren kommit från svenskar, 99mac tänkte ändra på det!
Öj öj öj Han räknade inte med att folk kanske har fler än en dator...
Jo, det står "If you work with several Macs (e.g. at home and in the office), then you can participate in this survey with each configuration.".
Man får göra undersökningen från varje dator man har.
Man blir lite trött på Marcel, verkar vara en riktig räknenisse som totalt missat att det är människorna och hur de använder sina datorer som ger ett intressant perspektiv.
Cogito ergo,
Var står det att det är en Europeisk undersökning förutom på 99Macs länk? "Global Mac Survey" står det i alla fall på titelraden i min browser... (Kanske borde ändras i vär länk?)
I övrigt har jag en jättebra idé: Kan inte alla som svarar skriva vilket nummer de får för jag är *hemskt* nyfiken på att veta det om alla? :rolleyes:
Cogito ergo,
Var står det att det är en Europeisk undersökning förutom på 99Macs länk? "Global Mac Survey" står det i alla fall på titelraden i min browser... (Kanske borde ändras i vär länk?)
Stämmer. Jag läste aldrig vad som stod i titelraden på browserfönstret utan gick helt på redax's
Citat:
Marcel Buechi är aktiv inom MUS - Macintosh Users Switzerland - och driver just nu en stor undersökning bland europeiska macanvändare
Vad ska han dra för slutsatser av detta egentligen? Det är ju knappast en kontrollerad målgrupp. "Tjohoo! 33,7% av Europas internetanvändare använder Safari!" Eller?