Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbooken "knastrar"

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är era Powerbooks 15" helt tysta?

Det är ett konstant surrande från min dator när den är inkopplad till vägguttaget. Det är låter väldigt väldiggt lite och det är förstås inte fläkten och inte heller hårddisken.

Det underliga är att det låter endast när datorn körs på nätström och inte när den går på batteri. Det andra underliga är att det tystnar så fort skärmen rör på sig, dvs om man startar en skärmsläckare eller minimerar ett fönster. Notera dock att det fortsätter låta efteråt.

Jag vill att ni lyssnar jättenoga på era datorer. Jag har bra öron och ljudet jag snackar om är verkligen inte högljutt.

Jag har använt en annan dator (Sony VAIO) som var liknande. Den lät dock när den gick på batteri istället. Min bästa gissning är att det är grafikkortet, eftersom ljudet varierar beroende på vad skärmen gör. Att både Powerbook:en och VAIO:n har Radeon 9700 är ytterligare ett bevis för min teori.

Jag är inte knäpp, utan såna här små "problem" existerar verkligen. Prova gärna och se om ni hittar nåt.

• Medlem
  • Linköping
  • 2004-12-19 03:19

Min första 15" som var en 1,25ghz PB lät inget alls när den var inkopplad på nätström. Däremot min andra som var versionen efter på 1,5ghz lät en del när den låg i vila och laddade. Ljudet var lite tjutande och kunde bara höras när det var helt tyst i rummet.
Så du är nog inte knäpp, din PB låter säkert en del

Härligt att höra

1
Bevaka tråden