Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.2 på 8600

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter råd här på forumet installerade jag elegant 10.1.x på min gamla underbara 8600/200 (med hjälp av xPostFacto).
Nu ville jag naturligtvis skrämma upp den till 10.2 vilket skall fungera enligt den här siten.

Men se...jag får det inte att fungera. Kommer till första omstarten, men sedan hänger det sig. Är det så att jag måste formattera och göra en nyinstallering?
Någon som ligger steget före mig?

Anyone...

Anders

Hmm, kan du ge mig adressen till xPostFactos hemsida?Vill ju se om jag kan skrämma min gamla 6400/200 med OS X

• Medlem
  • 2002-08-31 12:08

Fungerar verkligen macosx med 604e processor? krävs det inte en G3?

• Oregistrerad
  • 2002-08-31 12:10

Det är bara att läsa på Anders länk däruppe så får ni svaret. :rolleyes: Jag försöker luska ut om min G3 upgraderade PowerBook 1400 klarar X. Man kan inte instalera Linux på den i alla fall. Hmm...

[ 31 Augusti 2002, 12:13: Meddelandet ändrat av: MrT ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Per JW:
Fungerar verkligen macosx med 604e processor? krävs det inte en G3?

Nja, enligt Apple så krävs det G3, men jag vet att det finns maskiner som är så kallade "unsupported " som det skall gå att installera OS X på, men det är inget som Apple rekommenderar eller ger support på.

hehe, såg inte att Anders hade en länk i sitt inlägg

• Oregistrerad
  • 2002-09-01 23:20
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Anders Ingelstam:
Efter råd här på forumet installerade jag elegant 10.1.x på min gamla underbara 8600/200 (med hjälp av xPostFacto).
Nu ville jag naturligtvis skrämma upp den till 10.2 vilket skall fungera enligt den här siten.

Men se...jag får det inte att fungera. Kommer till första omstarten, men sedan hänger det sig. Är det så att jag måste formattera och göra en nyinstallering?
Någon som ligger steget före mig?

Anyone...

Anders

Jag kör jagular på min G3 uppgraderad 8500. Det funkar väldigt bra.
Men om du fortfarande har 604 processorn installerad i din 8600 så kommer det inte funka (hittills). 10.1 är det sista X system som funkar under 604. Allt står på XpostFactos hemsida.

/Jonny

• Oregistrerad
  • 2002-09-02 15:48

jag har en 8600/250 uppgraderad med ett sonnetkort till g3/400..

jag har provat på xPostFacto och Sonnets egna tilläggsfiler för att kunna köra os x 10.1 och 10.2 på en gammal 8600:a

det fungerar utmärkt.. tror till och med att sonnets filer är aningen bättre.. känns snabbare iaf.

men jag vet inte om man ursprungligen kan köra os x på en 8600:a.. jag tror faktiskt att det krävs åtminstone ett uppgraderingskort..

såna kan du ju hitta för runt en tusenlapp.. då får du iaf en g3/400.. och.. jag måste säga att jag blev riktigt förvånad hur fort det egentligen gick i systemet.. trots en så pass gammal dator..

(det gick mycket segare i 10.1)

kanske inte mycket info till hjälp.. men.. det här är vad jag vet...

1
Bevaka tråden