Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det är officiellt: Apple och Motorola gör mobil tillsammans!

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-17 15:13
Ursprungligen av Macus:

Jag hoppas att telefonen blir kompatibel med andra telefoner. :rolleyes:

hehe jo man får hoppas man kan ringa till de lurar som kör windows... å de som kör symbian

jag säger bara "hallo apple"

Då väntar jag ett litet tag till med att köpa ny mobil då... Hoppas att dom släpper den på MacWorld Expo i San Francisco i januari när jag är där.

otroligt spännande....

Men antagligen blåser vi för hårt i trumpeten för denna nyhet.

Jag hade en PocketPC-baserad mobil innan, en Qtek 1010. Den var lite stor men fungerade fint tyckte jag (tills jag svarade i telefonen samtidigt som jag duschade). Den hade 64+128MB RAM och allt kunde användas för SMS.

Jag hade nog flera tusen sparade meddelanden och behövde aldrig radera något. Varför radera? Vore ju bättre att alltid spara allting och bygga in en liten sökmotor. Något för Google?
(spara en kopia på in/utgående i din gmail så att den är sökbar...)

jag tror definitivt att det "bara" handlar om att motorola och apple tar fram ett koncept för iTMS/iTunes fast för mobiler - ingen Applebrandad telefon. Jag vet att apple och sonyericsson arbetar på något...som skulle kunna vara ngt liknande. För - hur häftigt hade det varit om nokia, motorola, SE, samsung etc säljer mobiler med iTunes i första hand - iTMS i andra hand...

tar apple fram en "egen" telefon så utesluter man ju övriga mobiltelefonproducenter...och jag tror inte apple vill in på den marknaden...utan driva användare till iTunes...iTMS...iPod...Mac etc

  • Oregistrerad
  • 2004-12-18 17:36
Ursprungligen av el gringo:

jag tror definitivt att det "bara" handlar om att motorola och apple tar fram ett koncept för iTMS/iTunes fast för mobiler - ingen Applebrandad telefon. Jag vet att apple och sonyericsson arbetar på något...som skulle kunna vara ngt liknande. För - hur häftigt hade det varit om nokia, motorola, SE, samsung etc säljer mobiler med iTunes i första hand - iTMS i andra hand...

tar apple fram en "egen" telefon så utesluter man ju övriga mobiltelefonproducenter...och jag tror inte apple vill in på den marknaden...utan driva användare till iTunes...iTMS...iPod...Mac etc

Vad jag har hört så tjänar Apple inga pengar på iTMS utan har den för att sälja iPod. Om det är på det sättet måste det vara något annat motiv till att Apple lierar sig med Motorola än att få in iTMS i alla mobiler.

Själv hoppas jag på en riktig iPhone som är helt designad av Apple med hårdvara från Motorola. I vanlig Apple vana får man väl sedan vänta på rev 2 innan man köper då alla barnsjukdomar är borta.

Ursprungligen av Masterboy:

Vad jag har hört så tjänar Apple inga pengar på iTMS

Än...

Äsch... så här tror JAG att det är. Apple var den anonyma donatorn till Palm för kanske 3-4 år sedan och dom har i samarbete med Palm utvecklat telefonen som sedan Motorola plockar ihop... ett vinnande joint venture mellan 3 olika företag ser dagens ljus Än idag har ingen officiell bekräftelse kommit VEM som donerade X antal millioner till Palm... det fanns spekulationer om att det var personerna som låg bakom BeOS...

Olle

Detta är onekligen intressant, Jobs har ju sagt att de aldrig ska göra en ny PDA och det tror jag är bra men en smartphone har han väl inget sagt om.

Någon nämnde att Apple borde samarbeta med Sony, tror tyvärr inte Sony är lika heta på detta, Sony är mer konkurenter än vad Motorola och Apple är. Dessutom skulle jag hellre sett att Apple jobbade ihop med Nokia då jag tycker att Sony Ericsson och då främst deras T610 är bland den sämsta telefonen som sett dagens ljus. Min gamla stora fula Nokia 3210 är betydligt bättre trots mindre funktioner, jag tycker Nokia är mer logisk än Ericsson.

Så jag hoppas verkligen på detta men vågar inte ännu riktigt hoppas, det är lätt att bli besviken.

  • Medlem
  • 2004-12-18 12:15
Ursprungligen av draags:

Dessutom skulle jag hellre sett att Apple jobbade ihop med Nokia då jag tycker att Sony Ericsson och då främst deras T610 är bland den sämsta telefonen som sett dagens ljus. Min gamla stora fula Nokia 3210 är betydligt bättre trots mindre funktioner, jag tycker Nokia är mer logisk än Ericsson.

Jag tror diskussionen blir med fruktbar om man försöker hålla inlägg skrivna i uppenbar affekt lite på armlängds avstånd. Men låt inte detta spåra ur till en tråd om hur kass T610 (inte) är.

Ursprungligen av Baron:

Jag tror diskussionen blir med fruktbar om man försöker hålla inlägg skrivna i uppenbar affekt lite på armlängds avstånd. Men låt inte detta spåra ur till en tråd om hur kass T610 (inte) är.

Sorry jag ska hålla mig mer till realistiska inlägg och inte hacka på oss svenskars ögonsten Ericsson.

  • Medlem
  • 2004-12-18 17:47
Ursprungligen av draags:

Sorry jag ska hålla mig mer till realistiska inlägg och inte hacka på oss svenskars ögonsten Ericsson.

ja, för volvo och saab håller ju på att bli totalt våldtagna är jag rädd för.....

  • Medlem
  • 2004-12-18 20:00
Ursprungligen av draags:

Sorry jag ska hålla mig mer till realistiska inlägg och inte hacka på oss svenskars ögonsten Ericsson.

Jag menade inget i den vägen. Ericssonlurar har ju dokumenterat god samarbetsförmåga med macar och fungerar bra för många. Samma med Nokia så när som på macstödet. Jag menar bara att vi borde hoppas på det bästa oavsett om det är Nokia eller Ericsson.

Motorola, Nokia o Ericsson

Ursprungligen av draags:

Sorry jag ska hålla mig mer till realistiska inlägg och inte hacka på oss svenskars ögonsten Ericsson.

Jag har haft Motorola 2 ggr, första gången helt ok andra gången mycket dåligt (fast det kan bero på 3), Nokia mycket bra tyvärr var stödet för Macen inte det bästa. När sen sen upptäckte att Ericsson fått upp ögonen för design (Sony splear säker en stor roll där) så fastna jag för T610 och sitter helnöjd i dag.

Men jag provar gärna en Motorola i samarbete med Apple, helt klart

  • Oregistrerad
  • 2004-12-18 12:31
Ursprungligen av draags:

Min gamla stora fula Nokia 3210 är betydligt bättre trots mindre funktioner, jag tycker Nokia är mer logisk än Ericsson.

Så jag hoppas verkligen på detta men vågar inte ännu riktigt hoppas, det är lätt att bli besviken.

Nej, ingen idé du hoppas på detta. Sämre partner än Nokia (för Apple) är ju svår att komma på. (Det finns många uppenbara skäl, men ännu har du inte upptäckt dessa).

Ursprungligen av DaPhox:

Nej, ingen idé du hoppas på detta. Sämre partner än Nokia (för Apple) är ju svår att komma på. (Det finns många uppenbara skäl, men ännu har du inte upptäckt dessa).

Jag menade kanske inte att jag hoppas på att Apple och Nokia skulle göra något ihop. Det tror jag aldrig skulle hända, vad jag menar att man kan hoppas på är att Apple står för det som är bra och att Motorola står för självaste mobil tekniken. Jag var kanske lite otydlig där.

Däremot tycker jag definitivt inte att min erfarenhet av Sony Ericsson är speciellt bra så därför tog jag Nokia som ett bättre exempel på ett samarbete, trots att jag vet att detta aldrig skulle hända.

Om detta är sant och om det inte enbart är itunes i en Motorola telefon så tror jag det kan bli guld.

Om nu Apple gör allt godis i en Motorola telefon, vad skulle då vara era önskningar vad den skulle innehålla?

Kommer Apple kanske använda sig av sina erfarenheter kring PDA exempelvis.
Kamera och då syncad til iphoto.
Itunes så klart. (kommer den att ha ett mer likt itunes interface eller kommer den att se ut likt ipoden tro?)

Men vad kan i drömmarna finnas i en Apple + Motorola telefon?

Ursprungligen av draags:

Men vad kan i drömmarna finnas i en Apple + Motorola telefon?

Användbar navigering

Ursprungligen av TZW:

Användbar navigering

Ja, det skulle Motorola behöva... :rolleyes:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-20 21:22
Ursprungligen av TZW:

Användbar navigering

Vågar man tro att navigeringen kommer att skötas med ett scrollhjul a la iPod? Det vore sjukt smidigt när man navigerar i telefonbok m.m. Frågan är bara hur man ska skriva sms och mata in ett telefonnummer men det har säkert Jobs och grabbarna ett bra svar på.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-12-20 21:23
Ursprungligen av Anton S:

Vågar man tro att navigeringen kommer att skötas med ett scrollhjul a la iPod? Det vore sjukt smidigt när man navigerar i telefonbok m.m. Frågan är bara hur man ska skriva sms och mata in ett telefonnummer men det har säkert Jobs och grabbarna ett bra svar på.

Klickhjul i 10 riktningar?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-20 21:28
Ursprungligen av skamuel:

Klickhjul i 10 riktningar?

Så här http://www.nokia.se/phones/3650/ fast användbart och med scrollfunktion?

Senast redigerat 2004-12-20 21:55
Ursprungligen av Anton S:

Så här http://www.nokia.se/phones/3650/ fast användbart kanske och med scrollfunktion?

På tal om Nikoa så gillar jag den här designen: http://www.nokia.se/phones/2650/ och då menar jag framförallt hur dom skött hur det ser ut när man öppnar telefonen: Inte ett spår av gångjärn. Men den skulle gärna ha fått en större skärm.

Har haft de flesta nallar sitter nu med en K700i dessförinnan hade jag en Nokia 6230.
Men kommer det släppas en mobil från Motorola med Apple design och funktioner så lär man ju byta oavsett om den är bra
Coolt med Garageband i telefonen hehe

Funktioner!

* AAC/MP3 spelare
* Bilder som kan kopplas till kontaktlistan, likaså mp3 låtar / kontakt
* inbyggt minne på minst 40 Mb, minneskort med 64mb som standard.
* 1,5 Megapixelkamera
* Bluetooth
* Firewire/USB
* Spel: Snood
* Blixt alternativt ljus
* kompakt och liten telefon i storlek som Nokia 8230/8210/6230
* Safirglas / Reptålig.

Och sist men inte minst Apple dock där man väljer alla funktioner från

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-20 23:36

Apple plus Motorola är en ganska logisk fusion också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-20 23:43

Det här är goda nyheter. Dagens mobiler är ganska sugiga. PocketPC är seeegt. PalmOne har stagnerat. Det är dags för något nytt!

Om iphone kommer att ha ipodhjulet kan man ringa som man gjorde på de gamla gröna telefonerna... snurra och släpp!

Funktioner jag vill se i iphone (sorterade efter viktighet):

- Lång batteritid
- Snygg Design
- Bra användargränsnitt
- Stor färgskärm
- Fungerande synkning

fast...det är ett långsamt sätt att välja nummer...i och för sig så har väl de flesta förprogrammerade nummer nu för tiden...

vi får ju inte heller glömma att det måste vara mkt enkelt att sms'a.

jag skulle vilja lägga till att storleken på minnet är viktigt! 256 är ett minimum enligt mig. det är ungefär 3 timmar musik

Ursprungligen av Gustaf Haag:

Om iphone kommer att ha ipodhjulet kan man ringa som man gjorde på de gamla gröna telefonerna... snurra och släpp!

Funktioner jag vill se i iphone (sorterade efter viktighet):

- Lång batteritid
- Snygg Design
- Bra användargränsnitt
- Stor färgskärm
- Fungerande synkning

Bevaka tråden