Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Archive and install?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-21 01:14

Ok. Nu inom det närmaste halvåret (förhoppningsvis runt hörnet?) så kommer tigern. Allt väl.
Nu är det så att jag kommer behöva (läs vill) installera det på samma partition som jag har Panther på nu, och tror då att en "archive and install" är det jag skall satsa på.

Det är här min undran kommer in; Jag har använt både Fink och Darwin Ports, vilka har lagt sig i bla /opt, /sw & /usr. Kommer dessa också att flyttas in i "arkivet"? (DVS allt som ligger i roten kommer att flyttas in i arkivet)
Detta är vad jag vill, då jag endast använder Fink & Darwin Ports när det närmar sig systemuppdatering.
Vill bara inte hålla på och riskera att förstöra något om jag måste flytta/radera dessa mappar själv.
Ibland saknar man enkelheten i MacOS 9. :-/

PS. Använder ens "vanliga" MacOS X-program dessa nämnda mappar?
Håller sig inte "vanliga" program till /Library, ~/Library och /System/Library?

Uppdatering: Tog bort mapparna i fråga, och systemet tuffar på som det skall.

Senast redigerat 2004-12-26 22:02

Tiger kommer månadsskiftet Mars/April, och är så full av löss att jag avstår från att köpa den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-21 09:23

Oj, en fjärrskådare! Vad mer kan du säga om månadsskiftet april/maj? Några speciella aktier man ska satsa på? Vilket lag toppar Allsvenskan? Etc etc…

Ursprungligen av Cidden:

Oj, en fjärrskådare! Vad mer kan du säga om månadsskiftet april/maj? Några speciella aktier man ska satsa på? Vilket lag toppar Allsvenskan? Etc etc…

Mycket stannar hos mig, men detta kläckte jag ur mig den 7 Nov på MacWorlds forum...

Säger jag för mycket blir folk bara jobbiga....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-26 22:00

Vid Archive and install, lägger installeraren allt i "/" i mappen "old system" (eller vad den nu heter), eller är det bara de vanliga systemfilerna som flyttas dit?

1
Bevaka tråden