Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X Software Update

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon mer än jag som tycker det är konstigt att M$ Internet Explorer är det enda program som inte kommer från Apple och som går att uppdatera i Software Update-panelen i systeminställningarna?

Apple och M$ arbetar visserligen tätt tillsammans (enligt M$) men att integrera IE i Mac OS X börjar lukta Windows. Snart går det väl inte att deinstallera IE

[ 24 Maj 2001: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

Spana in det här

Om det är sant så kan vi vänta oss 10.0.4 i helgen. Skulle vara trevligt om DVD-spelaren är med i den här uppdateringen. Från och med nu ska jag köra Software Update var tredje timme tror jag...

Uppdaterat:
Theregister pratar om en 10.0.5-uppdatering imorgon!
Nu vet jag inte vad jag ska tro, men ett hopp från 10.0.3 till 10.0.5 måste betyda större förändringar än hittills.

[ 24 Maj 2001: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

• Medlem
  • International user
  • 2001-05-24 23:50

Det har inte varit några öppna kommentarer om det på sessionerna jag varit på, men det vore klart ballt

IE är nog med i Software update bara pga att den följer med i releasen, och då tar apple på sig ansvaret att hålla den uppdaterad.. ?

• Oregistrerad
  • 2001-05-25 02:03

Hmm kanske inte går att avinstallera IE iframtiden, skulle dock inte förvåna mig om Windows integreras i MacOS och att MacOS inte går att köra utan Windows, iaf om MS får som de vill...

IE ar ingen dalig browser, jag blir inte ledsen nar jag pa ett enkelt satt (sasom via apples software update) finner en ny och uppdaterad version av ett program jag anvander dagligen.

IE kommer inte att integreras i MacOS pa nagot satt gissar jag. Amerikanska myndigheterna du vet? DOJ?

Ok men jag ger inte så mycket för DOJ nu när "W" sitter i vita huset.

Jag funderar på att köpa en MP-mac. Då kan jag installera OS X och NT for PowerPC. Det blir toppen, en menylist uppe och en nere, samt 6000 inställningsfönster...

Min powerbook vägrar boota mac os x efter att jag lagt på 10.0.1. Nån som vet vad man ska göra ? Får nån bild med en lite classic. har testat att boota från mac os x från cd´n men det fungerar inte och shift-ctlr-alt-power ger heller inget resultat mer än att jag är tillbaks vid samma problem igen.

Joacim,
Har du installerat 10.0.1 på Public Beta eller på "köpisversionen"?

Köpisversionen såklart. Jag tog hem datorn, blåste hårddisken och installerade om 9.1 och senare Mac OS X från scratch och nu har jag uppgraderat den till 10.0.3 utan några som helst problem. Superskumt är bara förnamnet.

Enligt Apple är nu Mac OS X förberett för att kunna bränna CD:S. Med det menas väl att Apple stödjer hårdvaran, för mjukvara finns det ju ingen för brännande av CD:s. Betyder detta att jag t ex kan använda mig av Toast i Classic-läget för att bränna CD:s eller måste jag vänta till dess att Disc Burner har blivit carboniserat?

• Medlem
  • International user
  • 2001-05-29 15:51

Det innebär att du kan bränna cdskivor i iTunes och att du får vänta till discburner är portat eller alternativt att någon annan gör ett brännarprogram i X

Toast 5 borde väl komma i OS X version om den inte redan fungerar?

Jag har testat Toast 5 Titanium i Classic under 10.0.3 och det funkar utmärkt. Hittar min externa Freecom USB-brännare direkt!

Men det skulle ju vara ännu trevligare om Toast 5 blev carboniserat snart...

[ 03 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

Allt som Toast 5 klarar av i 9.1 klarar den av i Classic läget i X:an. Alla brännare och allt sådant. Så det är bara att blåsa på

Nu är jag här med mitt update-tjat igen, men...

Har någon annan än jag upptäckt att Software Update-funktionen inte funkar sedan igår kväll?

Apple har stängt av funktionen varje gång före en update har släppts. Bara att hoppats att updaten kommer snart...

Jag har fruktansvärd abstinens. Jag har så gott som alltid System Preferences / Software Update startat , så man kan köra med jämna mellanrum...

Och så funkar det inte... Får väl hoppas att du har rätt Marcus

Den funkar nu? Jag kör den ett par ggr/dag och har aldrig stött på några problem.

Det funkar iaf inte ifrån stockholm.. Efter att jag kört Update Now säger den inte att mitt software är Up To Date, och att senast jag körde var 18.14 igår... och det är det ju inte...

Jodå, jag har precis testat och den funkar igen. Tyvärr utan update... "your Software is up to date"

5 down. 95 to go - Steve Jobs

1
Bevaka tråden