Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte läsa windows brända DVD-R

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-24 22:05

Detta är inte första gången det hänt mig.. utan även på min polares dator.. men iaf..

köpte mig en fräsh dvd brännare för windows.. en TH-H552B från Samsung.. sweet tänkte jag för den bränner 16x ist för cp 2x som min powerbook bara tillåter..

Så ja glad i hågen poppa jag i en dvd skiva o brände en .img fil på min windows dator, ngt som jag gjort på min mac i toaster miljarder gånger...

Och tänker nu jevlar skare bli litta nattabio.. o proppar skivan i min mac o ska titta på tv o konstaterar detta..
1: skivan läses av.
2: Skivan läses av om om o om om om igen... typ står o skippar på headern eller va man ska säga.
3: ingen skiva dyker upp på skrivbordet..

jag blir lite sur o tvär, börjar söka på ev. fel. enda ja kan hitta är ett problem med dvd filsystems typen (UDF tjosan o ngt mer) men eftersom man bränner en iso (.img fil) så ska inte det va någe bekymmer..

ngn mer som drabbats, ngn som vet ngn lösning? eller är det bara Apple som sugit appung IGEN...?

ps: jag har en powerbook 17" 1,33ghz. :ds

Kan du inte se filmen i VLC?

• Oregistrerad
  • 2004-12-24 23:34

nej eftersom skivan inte antas som "godkänt" medium av systemet.. *rotat i obskyra loggar* så monteras den inte öht så då kan man inte spela den i VLC heller. har dock upptäckt att efter patchat dvd spelaren till regionsfri, använt regionx o ställt in spelaren på "No region set" o nolllat antalet ggr man kan ändra regions området så monterar den inte men startar ändock dvd spelaren under RPC1 standarden.. (regionsfrihet).

Prova att bränna samma iso i långsammare hastighet?

• Oregistrerad
  • 2004-12-26 22:59

jo jag testa o bränna den i 8x ist för 16x.. ingen skillnad, o sen testa ja o bränna den i 4x o ingen skillnad.. o gå ner till 2x känns jue menlöst kan ja lika gärna bränna i macens "superdrive" *ROFL*..

• Oregistrerad
  • 2004-12-26 23:11

Är'ru säker på att det blev en '-' i pezen då och inte en'+'?
Peze vill "alltid" bränna '+' om man inte är ytterligt explicit (och alla Mac-drev gillar inte '+')

• Oregistrerad
  • 2004-12-26 23:15

Windows XP bränner UDF Mode2 som standard för DVD-R. Det är ett förbannat bastardformat som Microsoft av någon anledning har valt. Fungerar inte en att läsa under Win2000.
Varför inte vanlig UDF, MS? (som om dom läste detta)

• Medlem
  • 2004-12-27 00:23

Varför inte bara bränna den som ISO 9660 så lär det ju funka…

1
Bevaka tråden