Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD->92 .rar-filer

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2004-12-26 15:57

Om en dvd-rip är gjord så att den innehåller (i detta fallet) 92 .rar-filer och en .svf och en .nfo fil, hur kan jag spela den då? Eller ännu hellre hur kan jag bränna den på dvd?

Om jag spelar den i VLC så hackar filmen varje gång VLC ska spela upp en ny .rar fil. Jag måste ju sammanfoga alla .rar filer om jag ska spela den på VLC på något sätt, och hur ska jag göra om jag ska bränna den?

• Medlem
  • 2004-12-26 16:09

Stuffit kan unrara filer, men jag brukar köra Unrar X.. då får du en fil istället för 92

http://unrarx.sourceforge.net/

• Oregistrerad
  • 2004-12-26 16:10

unrarx...
finns nog på versiontracker.com
sen... toast?
info finns på samma ställe... betalprogram dock.

• Medlem
  • San Francisco
  • 2004-12-26 16:17

unrar har jag och stuffit, men får jag inte 92 .avi-filer då istället?

• Oregistrerad
  • 2004-12-26 16:22

har du testat?
det skadar ju lixom inte att testa det man tror kan funka... man kan ju inte precis förstöra ngt...

• Medlem
  • San Francisco
  • 2004-12-26 16:27

ja nu lät detdär lite konstigt jag vet.

saken är att denna film inte ligger på min dator i sin helhet än så jag kan inte testa än.
men det låter konstigt om det skulle bli en fil om jag drar 92 .rar-filer till unrarit...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-26 16:30

du tar den första rar-filen som antingen heter filnamn.r00 eller filnamn1.rar så öppnar du det i unrarx och så låter du den packa upp alla filer och vips det har blivit en .avi

• Oregistrerad
  • 2004-12-26 16:30

rar brukar användas till att dela upp en enda fil i behändiga delar... unrar sätter ihop dem igen... så om den inte var uppdelad från början så bör den inte bli uppdelad i slutändan...

• Oregistrerad
  • 2004-12-26 16:31

btw. unrarx har, för mig, klarat biffen mkt bättre än stuffit med rar-hanteringen...

• Medlem
  • San Francisco
  • 2004-12-26 16:37

hmm så jag drar första filen till unrarit och sen kan jag i programmet välja resten eller?

teori på hög nivå

• Oregistrerad
  • 2004-12-26 16:47

jupp, låter som perfektion i görningen

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2004-12-26 19:32

Lite kul att trådar som denna inte spärras då det är uppenbart att det är en film som är nertankad från nätet. Och att tipsa om "betalprogram" är ju ännu roligare.

• Oregistrerad
  • 2004-12-26 19:40

tja... om du refererar till mitt tips om toast så finns det information och dylikt om det på versiontracker.com... inget mer.

• Medlem
  • 2004-12-27 00:40

Rar är ursprungligen ett UNIXformat för tape-backuper .. Den segmenterar en stor fil till många små.. Placera alla 92 småfiller i en folder och öppna en i Unrar X.. då kommer du få en stor phet fil istället…

• Medlem
  • San Francisco
  • 2004-12-27 00:47

men toast kan jag ju inte bränna en dvdfilm från en .avi fil ju... (vilket jag antar alla .rar-filer blir när dom slås ihop)?

vem sysslar med olaga nerladdning av film?

om någon nu skulle göra det så skulle det vara ett fint slag i ansiktet på dom som väljer att inte visa vissa filmer i vissa delar av landet.

Ursprungligen av carpark:

men toast kan jag ju inte bränna en dvdfilm från en .avi fil ju... (vilket jag antar alla .rar-filer blir när dom slås ihop)?

vem sysslar med olaga nerladdning av film?

Inte för att jag bryr mig men Du gör det! Annars kan du ju posta nfo-filen här för allmän beskådning

I denna nfo-fil hittar du antagligen information hurvida det är en dvd-img eller avi-fil.

• Medlem
  • San Francisco
  • 2004-12-27 13:19

oh ni har helt rätt, det blev en underbar .img fil som även innehöll alla subtitels och grejer och gick underbart bra att bränna med popcorn.

nu kan jag njuta av familjens semesterfilm på dvd

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2004-12-28 20:24
Ursprungligen av carpark:

oh ni har helt rätt, det blev en underbar .img fil som även innehöll alla subtitels och grejer och gick underbart bra att bränna med popcorn.

nu kan jag njuta av familjens semesterfilm på dvd

Gör du så...och grattis till att tråden inte togs bort.
Varför trodde du förresten att alla rarfiler man packar upp blir avifiler...hade alla dina blivit det hittills

• Medlem
  • San Francisco
  • 2004-12-28 20:28

jepp det brukade bli en fet .avi fil som gick dåligt att bränna. men det var nog snarare när det bara var en .rar-fil vill jag minnas nu....

• Medlem
  • Nacka
  • 2004-12-28 21:25
1
Bevaka tråden