Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hastighet i Tiger

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-12-27 22:06

Är det nån som har sett / gjort ett benchmark på nån av de nyare buildarna av Tiger? Väldigt intresserad av hur mycket snabbare GUI't kan bli med Quartz2D Extreme.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-27 23:23
Ursprungligen av Jobbe:

Är det nån som har sett / gjort ett benchmark på nån av de nyare buildarna av Tiger? Väldigt intresserad av hur mycket snabbare GUI't kan bli med Quartz2D Extreme.

Tyvärr är det en hel del kvar.
Tigers Finder är inte 64 bitars optimerat, ännu.
Fortfarande tycker jag att Finder är den viktigaste arbete Apple har kvar att arbeta med.
Låt Finder få 64 bitar optimering, då ska man få se riktigt super !

(jag misstänker några utvecklare kommer att kommentera mej )

Ursprungligen av REP:

Tyvärr är det en hel del kvar.
Tigers Finder är inte 64 bitars optimerat, ännu.
Fortfarande tycker jag att Finder är den viktigaste arbete Apple har kvar att arbeta med.
Låt Finder få 64 bitar optimering, då ska man få se riktigt super !

(jag misstänker några utvecklare kommer att kommentera mej )

Um, de tillfällen då Finder använder heltal större än 2^32 är försvinnande få. 64 bitar är inte magi, enda skillnaden är att ett 64-bits heltal kan hanteras i ett enda svep i stället för att delas upp i två delar à 32 bit. Så länge man inte hanterar så stora heltal finns inga prestandaskillnader whatsoever, och att Finder skulle få några superprestanda av det är inget annat än rent nys. Snabba program får man i första hand av optimerad kod, och ett ineffektivt program är ett ineffektivt program oavsett om man kör med 32- eller 64-bits heltal.

Jag kan inget om programmering och dylikt men jag instämmer i att finder är det som behöver den största insatsen – alltså den del i OS X som jag oftast blir irriterad över. Seg filhantering och att finder inte kan göra flera saker samtidigt i samband med att den söker nätverksenheter, inte hittar saknad genväg mm. Detta borde varit löst för länge sedan.

1
Bevaka tråden