Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sherlock i OSX

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur fungerar sherlock i OSX, är det samma funktionalitet som i 9.1 eller är även den utvecklad?

Som en frekvent användare av Sherlocks sökning i filer, så skulle man gärna se en implementering av altavista liknande söksyntax, med +sökord och -sökord och sådant.

• Medlem
  • International user
  • 2001-05-31 18:32

Du kommer inte att bli glad. Sherlock är INTE snabbare, ca tio ggr slöare... (Pga OSX har en hel del filer och att man inte kan indexera hela hårddisken) Inga nya revolutionerande funktioner och det är för mig väldigt krashbenäget...

Sorry.
Men inga av dom gamla funktionerna är ju borta.

Sherlock X indexerar förvisso volymerna ´on the fly´, så en särskild indexeringssession är inte nödvändig. Det är klart, Sherlock kan bli lite slött medan indexeringen pågår, dock inte andra program. Dessutom ser jag det snarast som en fördel att hela disken inte indexeras eftersom det ju framförallt är den egna hemkatalogen som är intressant att indexera. Och det går ju ganska raskt.

Dessutom kan man nu lägga till enskilda mappar som automatiskt indexeras och sedan leta endast i dem en eller en av dem. Mapparna dyker upp som volymer i Sherlock. Det tycker jag är ganska listigt.

1
Bevaka tråden