Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Temperaturprogramvara

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hallå tjena

Nån som vet om en programvara för Mac OS X som visar hur varm processorn är (B&W G3)?

Svara gärna med länk till hemsida så lipper jag leta

• Avstängd
  • 2002-09-03 20:08

Fast min visar 0 grader hela tiden...verkar inte så astroligt....

Hej !

Om du kollar på utvecklarens hemsida så står det att det bara funkar på äldre G4.or, har en QS/867 PPC7450 och där funkar det inte heller, visar -1 grader hehe

/ Daniel

• Avstängd
  • 2002-09-04 08:42

Jooo, (som vi säger här uppe) jag såg att bara vissa macar stöds. Man får väl hota snubben så att han får tummen ur och stöder ALLA macar. Eller Allahs macar?

Hah - ja..om det vore så väl - problemet är snarare att de nyare G4:orna har ingen funktion inbyggd i processorn för temperaturmätning - osis !

Tips : lägg en gammal febertermometer direkt på processorn

Ska testa den där men lär nog inte funka med min G3:a Synd att Apple har valt att ta bort så mycke fina funktioner i Mac OS X jämnfört med vad som finns i Linux/*BSD. Går ju inte ens att kompilera i 10.1.2

Föresten, nån som har någon erfarenhet av klockning av G3:or? Har en 300 som jag nu kör i 400 MHz och det verkar fungera bra (än så länge). Har 450 MHz som mål, helst utan tillägg av fläkt.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: DeeJam:
Synd att Apple har valt att ta bort så mycke fina funktioner i Mac OS X jämnfört med vad som finns i Linux/*BSD. Går ju inte ens att kompilera i 10.1.2

Vafalls? Går inte att kompilera? Installera developer kit (som för övrigt är gratis för nedladdning) så ska du nog se att de går bara fin-fint

Edit: lär mig stava

[ 04 September 2002, 09:03: Meddelandet ändrat av: Johan S ]

Har letat som en dåre efter dev-kitet för att kunna kompilera men hittar aldrig nerladdinngssidan (jävligt rörig sida). Men eftersom jag ska uppgradera till 10.2 så känns det onödigt för tillfället.

Men det var iofs bara ett exempel, det mesta är ju borttaget vilket är synd för oss som gillar "unixkänslan". Den är inte så lätt att återskapa heller tyvärr, men det går

Om du har köpt en legal kopia av OS X så följer Devtools med.

Annars är du ju hur lätt som helst att hitta på ADC. "Download Software"

Hmm... Hehe

1
Bevaka tråden