Å sen när den nya modellen kommit så säger alla att man inte skall köpa den utan vänta på version två utan de där barnsjukdomarna
Och den förra modellen man förväntade sig hitta billigare finns inte att uppbringa över huvud taget…
Skall man lyda alla råd så blir det omöjligt
Ja, men nu har iMac G5 funnits i en generation och om det kommer en snabbare modell är troligen barnsjukdomarna borta. Sen gör ju Apple ibland små förbättringar av befintliga modeller som mer minne och större hårddisk. Har man väntat så länge kan man vänta 10 dagar till :).
Hehe.
Tack för alla svar!
Jag tror jag väntar tills efter MacWorld, dessutom måste jag ha lite tid att tänka på om jag ska köpa en PowerMac utan skärm (köpa den på annat ställe) istället, dock är de ju lite större och kostar mer. Har svårt att bestämma mig, men det måste vara under 20 000 utan moms.
Jag tänkte faktiskt föreslå en PM men läste att du ville ha en "bärbar" dator. PM G5 är större men absolut inte dyrare än en iMac G5 20". Vill du ha bättre prestanda generellt och särskilt i Battlefield borde du köpa PM G5 med ett bättre grafikkort. Här är ett alternativ:
PM G5 1,8 GHz/Radeon 9600 XT 128 MB: 13 220:- Apple Store
Philips 190S5FS 19" 160 graders vinkel 16 ms respons: 3 484:- Dustin
PM 19" 16 704:- exkl. moms bättre grafik, andra medföljande program, uppgraderingsbar
iMac 20" 15 996.- exkl. moms större HD, AppleWorks, högtalare, 1 tum större skärm