Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ixus 40 bruksanvisning..

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2005-01-03 14:50

Fick just min Ixus 40 från Pixmania och upptäckte till min förvåning att det inte fanns någon engelsk eller svensk bruksanvisning med, bara franska vilket jag inte är någon stjärna på (läs: kan ordet "bonjour" men där slutar det).

Jag trodde det bara var att surfa in på canon.se eller .com. eller .co.uk men ingenstans finns någon bruksanvisning. Vad göra?!

Den första frågan jag behöver som är lite akut är hur länge jag behöver ladda batteriet första gången jag laddar det. Jag klurade fram något ur den franska bruksanvisningen om att jag inte skulle ladda mer än 24 timmar men hur länge ska det laddas första gången? Brukar ju vara upp till 14 timmar eller så...

Jag letade som en tok efter en svensk eller engelsk manual till min IXUS 40.
Jag hittade efter mycket letande en engelsk på något ställe.
Tyvärr kommer jag inte ihåg var just nu. Men jag har dom liggandes i burken hemma om du vill ha. Kommer inte heller ihåg hur länge de rekommenderar att att man ska ladda batteriet men jag kan kolla ikväll.

• Oregistrerad
  • 2005-01-03 14:55

Bonjour.
Jag fick också en likadan kamera häromdagen.
Läste i manualen men det står ingenstans om att man ska ladda batteriet en längre tid första gången.

http://www.canon.ca/english/index-customersupport.asp?pid=313

Download Documentation ( IXUS 40 heter SD300 i USA/Canada )

• Oregistrerad
  • 2005-01-03 15:05

Mysko. Här står det att man ska ladda batteriet i 4 timmar men så står det inte i min manual.

EDIT: Det gör det visst inte. Det står att man ska sätta in ett batteri i fyra timmar för att ladda upp det interna batteriet i kameran.

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-01-03 15:16
Ursprungligen av lilledanne:

http://www.canon.ca/english/index-customersupport.asp?pid=313

Download Documentation ( IXUS 40 heter SD300 i USA/Canada )

oh canon canada hade den. fick hjälp tack tack!

det kanske inte är sånt batteri som man måste ladda så extremt mycket första gången. hoppas det för jag vill börja klämma på den!

sen är jag en aning besviken på pixmania som skicka ett helt fel fodral med och konstigt att inte canon skickar ett fodral med det är ju tvång. vissa grejer får man väl stå ut med när man "tjänar" 1000 spänn på köpet

tack för hjälpen!

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-01-03 15:20

hittar inte heller något om att batteriet ska laddas länge första gången, tvärt om ska det inte sitta i laddaren när laddaren visar att det är färdigladdat. så ska ta ut och pilla med kameran nu! jäkla snygg liten sak alltså...

google-sökning på 'ixus 40 manual' ledde mig till inwarehouse där den engelska manualen finns för nedladdning.

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-01-03 15:45
Ursprungligen av sugplopp:

google-sökning på 'ixus 40 manual' ledde mig till inwarehouse där den engelska manualen finns för nedladdning.

meh jag googlade också ju. sluta hacka nu ok! 99mac är en vän i nöden!

måste säga att detta är en förtjusande liten kamera. jag är bara orolig att jag ska ha paj luckan till usb-kontakten hela tiden men det är nog ingen risk. helt underbart att koppla in den till tvn och sånt också, screw iPod photo!

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-01-03 16:03

såg diskussion om det tidigare att SD-kortet inte dyker upp på skrivbordet. Då kan jag ju inte "mata ut" kortet utan bara rycka ut sladden ur kameran som det har sagt inte är bra att göra...men det finns väl inget val?

• Oregistrerad
  • 2005-01-03 16:52

tycker den är finfin, speciellt gillar jag snabbheten.

tyvärr så är den betydligt brusigare än ixus 430. så fort blixten inte räcker till, eller ISO-talet stiger, blir det väldigt brusigt.

men med stativ blir det väldigt fina bilder.

• Medlem
  • Täby
  • 2005-01-04 10:23
Ursprungligen av Dj Leafer:

tycker den är finfin, speciellt gillar jag snabbheten.

tyvärr så är den betydligt brusigare än ixus 430. så fort blixten inte räcker till, eller ISO-talet stiger, blir det väldigt brusigt.

men med stativ blir det väldigt fina bilder.

OT: Nu ångrar jag att jag inte hade med mig min 300D på nyår... du får inte visa sånna där bilder!

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-01-03 16:58

är jag korkad och okunnig som har min inställd på "auto"?

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-01-03 16:59

jäkla fin bild förresten..

• Medlem
  • 2005-01-03 23:24

Mycket fin bild.

Är det någon som vet hur man tar bort "Copy" som kommer över sidorna när man skriver ut manualen?

• Medlem
  • San Francisco
  • 2005-01-03 23:28
Ursprungligen av MP:

Mycket fin bild.

Är det någon som vet hur man tar bort "Copy" som kommer över sidorna när man skriver ut manualen?

det är väl där som en vattenstämpel som inte går att få bort, den syns ju i förhandsvisning också eller hur?

• Medlem
  • 2005-01-03 23:40

Visst syns den men jag vill ha bort den.

Ursprungligen av carpark:

det är väl där som en vattenstämpel som inte går att få bort, den syns ju i förhandsvisning också eller hur?

1
Bevaka tråden