Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för att plocka ut ett kapitel ur en dvd?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-14 10:43

Har flera dvd skivor med små filmer på!

Nu när jag använt play pal så har den ju "rippat" hela skivan som en video_ts sen är varje program inkluderat i 6 st .vob i den mappen!

Det jag då vill är att jag ska kunna ta ut en kapitel ur en film, serie eller dyl!

Ta tex hipp hipp, då vill jag bara ha en sketch utav ett program!

//tobias

• Oregistrerad
  • 2004-12-14 10:50

Mac the ripper gör detta galant. Även andra programvaror klarar detta.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-14 11:14

sorry

Det är mac the ripper som jag har använt!
Men med den kan jag bara ta ur ett helt program.
Inte bara tex en 10sek sketch!

eller?

//tobias

finns ett smart litet program som heter osex, finns här, http://www.macupdate.com/info.php/id/9830

kan man ta kapitel, ljud spår osv vad man vill!!

mvh

• Oregistrerad
  • 2004-12-14 12:09
Ursprungligen av atomlab:

sorry

Det är mac the ripper som jag har använt!
Men med den kan jag bara ta ur ett helt program.
Inte bara tex en 10sek sketch!

eller?

//tobias

Enstaka kapitel klarar den allt. Se bifogad bild.

• Oregistrerad
  • 2004-12-14 11:30

bästa programmet är DVD x DV, kolla versiontracker du får en 30 dagars trial,
Grymt program

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-14 11:30

Sweet!

Finns det även något dyligt program som kan göra det på video_ts filer som redan ligger på hårddisken?

Fisst kan man kasta in hela delen å klippa i final! Men så intressant är det inte att man kastar in 1gb filer i final

//tobias

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-02 14:59

Jag provade detta precis, väldigt händigt att kunna dra ut ett kapitel sådär. Nästa problem kommer när jag vill infoga .vob-filen i iMovie. Då får jag felmeddelandet

"Filen kunde inte importeras: Filen "x.vob" kunde inte importeras eftersom QuickTime inte kunde tolka den: -2048"

Ursprungligen av KarlF:

Jag provade detta precis, väldigt händigt att kunna dra ut ett kapitel sådär. Nästa problem kommer när jag vill infoga .vob-filen i iMovie. Då får jag felmeddelandet

"Filen kunde inte importeras: Filen "x.vob" kunde inte importeras eftersom QuickTime inte kunde tolka den: -2048"

Jag använder MPEG Streamclip för att omvandla från VOB till DV. DV-filerna kan man sen öppna i iMovie eller FCP.

• Oregistrerad
  • 2005-01-02 15:30

imovie tar inte vob filer, du får exportera ut till .DV fil eller an DV pal fil. det kan du göra i
prgrammet dvd to dv som du hittar på versiontracker. det programmet gör allt du behöver

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-02 22:38

Tack!

Finns det något vettigt program att göra om avi filer till .dv-filer med?

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-03 04:30
Ursprungligen av KarlF:

Finns det något vettigt program att göra om avi filer till .dv-filer med?

Vad för typ av .avi? avi kan vara så mycket olika saker, men jag gissar att det är antingen en DivX eller Xvid film! Du kan t.ex använda ffmpegX men själv skulle jag föredra Quicktime Pro med DivX och 3ivx codecs installerat. ffmpegX och de 2 codecs finns att hämta med hjälp av versiontracker.com

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-03 16:52
Ursprungligen av Kentor:

Vad för typ av .avi? avi kan vara så mycket olika saker, men jag gissar att det är antingen en DivX eller Xvid film! Du kan t.ex använda ffmpegX men själv skulle jag föredra Quicktime Pro med DivX och 3ivx codecs installerat. ffmpegX och de 2 codecs finns att hämta med hjälp av versiontracker.com

Helt rätt, det var de filtyperna jag menade. Quicktime Pro kostar 200 kronor har jag för mig.. Är ffmpegX gratis?

Tack för svaren!

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-03 17:03
Ursprungligen av KarlF:

Helt rätt, det var de filtyperna jag menade. Quicktime Pro kostar 200 kronor har jag för mig.. Är ffmpegX gratis?

Tack för svaren!

ffmpegX är shareware men funkar i test version till 100%. dock lite krångligt att installera.

• Oregistrerad
  • 2006-07-24 13:29

Tar upp denna tråden för min fråga...

Jag vill ha en sekvens som ligger "på väg till" en meny... Alltså är det en del av DVD-menyerna. ligger de också som .VOB i Video_TS-mappen?

• Medlem
  • Oslo
  • 2006-07-24 13:40
Ursprungligen av el bojo:

Tar upp denna tråden för min fråga...

Jag vill ha en sekvens som ligger "på väg till" en meny... Alltså är det en del av DVD-menyerna. ligger de också som .VOB i Video_TS-mappen?

Ja! alla meny sekvenser brukar ligga i den första .VOB filen den med lägsta numreringen.

1
Bevaka tråden