Jag köpte en PowerBook 12" i septemper via apple store och utnytjade studentrabatten på 10%.
Jag genomförde köpet via telefon med en säljare, hon informerade mig då om Cram and Jam kampanjen och frågade om jag var intresserad men hon pepede mycket noga att den INTE gick att kombinera med 10% rabatten pga att kampanjen gällde i hela europa.
Så nu blir jag MYCKET förvirrad när jag får ett reklammail av CSN innehållade just denna Cram and Jam kampanj, de har tom ett räkneexempel:
"Prisexempel: Vårt pris iBook, 8 995 (ord 9 995) vårt pris iPod 2 875 (ord 3 195) Ordinarie totalpris 13 190. Vårt pris 11 870 - 2000 = 9 870 kr. 25% rabatt via Mecenat!"
Om man läser detta reklamutskick och på CSN:s hemsida så verkar det ju som att de två rabatterna faktiskt går att kombinera.
Så vem har nu rätt, säljaren på apple eller CSN? Om nu de två rabatterna är kombinerbara, och jag hade vetat det vid tiden för köpet så hade jag självklart även köpt en iPod. Så om det nu är så att jag har gått miste om en praktiskt taget "gratis" iPod så är jag mycket förbannad på Apple.
Vad tycker ni att man ska göra? Kan ju naturligtvis ringa till säljaren och påpeka detta och låta lite lagomt sur. Men troligtvis får man väl ett svar i stil med:
"Vi beklagar det som hänt men tyvär kan vi inte göra något nu eftersom Powerbooken och iPoden måste ha köpt vid samma tillfälle, du kan få en sticker som tröst .slut"
Som sagt, mycket förvirrad och förbannad just nu.