Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATI släpper Radeon X800 XT till Mac

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Grafikkortstillverkaren ATI lanserar nu ett högprestanda grafikkort för Powermac G5 användare, kortet heter ATI Radeon X800 XT och är ett kraftfullt kort som har 256MB video minne med 16 pixlars pipelines. Kortet har både DVI och ADC kontakter och möjlighet att driva en av Apples nya "30 Cinema Display HD.

ATI planerar att sälja kortet för $499, detta kortet är alltså till för dom som söker högsta prestanda och för det kanske det inte finns något bättre kort.

Skrivet av: Martin Björkdahl

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=850

  • Medlem
  • 2005-01-05 22:05

Verkar vara ett mycket intressant kort. Bra att det har ADC för oss som sitter med gamla Appleskärmar.

Jag hoppas att det låter mindre än vad 9800 kortet gör. Tyvärr så har jag inte hittat några specar för ljudnivån.

Ursprungligen av MP:

Verkar vara ett mycket intressant kort. Bra att det har ADC för oss som sitter med gamla Appleskärmar.

Jag hoppas att det låter mindre än vad 9800 kortet gör. Tyvärr så har jag inte hittat några specar för ljudnivån.

Jag har ett nästan likadant "Sapphire X800 Pro" Med samma fläkt och det är knappt hörbart i jämförelse med andra grafikkort och mindre fläktar...

Vart köper jag detta kort ??

Ursprungligen av motif:

Vart köper jag detta kort ??

Det kommer väl antagligen efter Macworld gissningsvis men om det blir till dom $499 dollar som ATI planerat att sälja det för vet vi ju inte..

  • Medlem
  • 2005-01-08 12:07

Nu finns den att köpa på macmall för 499 dollars.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 12:25

Åsså är PCXS beta3 ute nu…
Verkar som om PSone-spel rullar bra på lite kraftigare datorer, för dom som tänker så

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 09:37

Rekomenderas till alla med Ati X800 kort är att byta ut orginalkylaren mot en Artic coling (ATI Silencer 4)
Sänkte temp fullload med 8 grader från 60 -> 52 (x800 xt pe)
Dock tar den upp 2 slotplatser, men värmen transporteras ur datorn på ett effektivt sätt.

Monteringen är busenkel ..

http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=5

  • Medlem
  • 2005-01-12 21:39

Jag har försökt förbeställa kortet från USA. ATI har beordrat återförsäljare att inte leverera kort utanför USA eller Kanada. Uruselt att missgynna internationella kunder på det viset!

Ed: stavfel

Senast redigerat 2005-01-13 09:28
Ursprungligen av MP:

Jag har försökt förbeställa kortet från USA. ATI har beordrar återförsäljare att inte leverera kort utanför USA eller Kanada. Uruselt att missgynna internationella kunder på det viset!

Dålig stil.. Hoppas det dyker upp på Applestore så fort som möjligt!

1
Bevaka tråden