Hej,
I Augusti så köpte jag mig en NEC-2510A DVD±RW DL-brännare, men den krånglade, när den gick till stndby läge(alltså slutat läsa skivan) så ville den inte börja snurra igång igen om jag klickade på CD/DVD ikonen, eject funkade inte heller och eftersom jag har en quicksilver så finns det ingen knapp på framsidan, om jag klickade på CD/DVD ikonen så stannade Finder så det hela tiden bara var en snurrande boll, om jag lyckades få den att komma in i avstängningsläge så stängde datorn inte av sig, utan det blev bara en blåbild med den snurrande väntegrejen.
Så jag lämnade in brännaren efter månader med smålidande, dom sa att ja skulle vänta max i 3 veckor, jag fick vänta i 4 först å sen få reda på i affären attt den inte kommit tillbaka än, nu i går när det gått 6 veckor och en dag så åkte vi dit och så fick jag en ny 3500A istället för den förra hade fortfarande inte kommit...men naturligtvis så är det precis samma problem här igen, under dom 6 veckorna så körde jag felfritt med Apples CD-RW som datorn levererades med, men nu så krashar allt om jag har en skiva i datorn i till standby, vet någon hur man kan fixa det här prolemet?
Behöver verkligen all hjälp jag kan få..