Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försvunna meddelanden Entourage

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-08 11:14

Hej!

Igår när jag skulle gå in och kolla av min mail på Entourage så möttes jag av en dialogruta som hälsade mig välkommen till Entourage för första gången(?). Jag ombads med inställningsassistens att fylla i mina uppgifter. Inte ett spår fanns kvar av mina tidigare meddelanden såväl inkomma som skickade var helt sonika puts väck!! Har utifrån mina blygsamma kunskaper tittat både här och där utan att hitta det förlorade. Jag har således fått ställa in det hela på nytt. Tog så emot ett meddelande sent igår som också bara försvann!?.

Någon som vet vad att göra? Är mina äldre meddelanden och adresser som var nödvändiga för mig helt enkelt förlorade.
På min dator är vi fem användare som alla har varsitt konto. En tanke är att Entourage stått öppet när min 19-årige son tog över och loggade sig in på sitt konto utan att logga ut mig, men kan det ha någon betydelse i sammanhanget

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-08 15:01

Sök efter Microsoft användardata eller Microsoft User Data. (Eller byt till Mail, Eudora osv.)

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-04-08 23:14

Håll ner Option (eller var det Ctrl eller Cmnd?) vid uppstart och välj "typical rebuild". Om detta inte funkar, kör den andra varianten.
Eller gå hit och kolla:
http://www.entourage.mvps.org/
eller newsgruppen för Entourage

• Oregistrerad
  • 2004-11-06 09:46

Det är alt-knappen man ska trycka på när man startar Entourage om man vill bygga om databasen. Backup rekommenderas om något skulle gå snett. Prova först med standard - om inte det hjälper får man ta till avancerad variant. Rättar till de flesta märkligheter i Entourage.

Efteråt finns gammal dabas i mappen Användardata. Om allt funkar som det ska med nya databasen kan den gamla kastas.

Lycka till!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-06 18:36

Jag har precis råkat ut för samma sak. Alla mail är försvunna och programmet betedde sig plötsligt som om jag startat upp det för första gången. Jag provade köra en sån där rebuild, men det hjälpte inte Jag hittar heller ingenting i Microsoft User Data, men jag vet i och för sig heller inte exakt var jag ska leta. Kan jag få tillbaka mailen genom den mappen på nåt sätt? Eller är mina mail borta för alltid?

1
Bevaka tråden