Ja, det är knivigt att vara moderator för ett forum och lyda under PUL. Personlighen tycker jag att det varit oerhört viktigt att få reda på att "en viss hemsida" som sålt mkt mac-datorer de senaste åren sysslat med häleri och att folk varnas för den unge mannen bakom alltihop, som är ett känt fejs i mac-kretsar. Betänk även följande, Björnström: jag hade ingen aning om att denne man åkt fast för grovt häleri, men misstänkte att något var skumt med hans sajt och googlade på hans namn. Och när jag hittade bilder på honom utlagda redaktionellt på 99mac tänkte jag "okej, det stämmer nog inte att han skulle vara kriminell, han är ju polare med 99mac-folket". Vilket han säkerligen inte är, annat än att han ju var ett etablerat "mac-namn", men så gick mina och säkerligen många andras tankegångar - och om ni känner att ni har ett ansvar gentemot PUL att radera inlägg om hans brottsfall så kanske ni har ett ansvar att ta bort även äldre grejer om och av honom, typ glada vimmelbilder där han diskuterar mac-prylar med andra mac-människor...