Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac rewB trådlös???

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Denna dator stödjer inte airportkot vad jag förstår. Hur kan jag då koppla upp den trådlöst till min d-link accesspunkt?

Det finns ju USB-kort, men jag hittar bara sådana som fungerar i OS X...

Jag har ju OS 9... Finns det något kort (usb, eller annat) som stödjer mitt system, alternativt kan använda en extra trådlös router/accespunkt för att istället?

Vilket är billigast/smidigast?

Mvh Emil

  • Medlem
  • 2005-01-10 09:09

Det finns ju ethernet => WiFi-omvandlare om inget annat fungerar. men en vanlig router/brygga är inte dyrare så det kanske kan vara nåt ändå.

(ta bort mellanslaget efter "dustin" i adressen. Björnström vill inte ha direktlänkar från 99mac.)

dustin .se/DacsaPortal/system/pages/products/wf_show_product_detail.aspx?ProdID=5010051781
dustin .se/DacsaPortal/system/pages/products/wf_show_product_detail.aspx?ProdID=5010068222
dustin .se/DacsaPortal/system/pages/products/wf_show_product_detail.aspx?ProdID=5010067228
dustin .se/DacsaPortal/system/pages/products/wf_show_product_detail.aspx?ProdID=5010067250

Tack för tippset! Den billigaste brtggorna verkar kosta ca 600:- inklusive moms och de billigaste trådlösa routrarna ca 450:- ink moms. Finns det någon nackdel med att använda en router som brygga, är det krångligt att få den att aggera under den routern som är ansluten till bredbandet? Kan det bli konflikt mellan dem?

En fördel med routern är ju att jag kan koppla in fler datorer via kabel om jag skulle vilja. Det kan jag ju inte med bryggan.

Likväl så kostar en usbkoppling bara ca 300 (den e mindre med, ett +), men jag har inte hittat någon som passar till os 9, finns det? Anternativt kan man koppla in något annat kort?

/Emil

  • Medlem
  • 2005-01-10 10:52

Det går att ha flera routrar, men det kanske krävs att man ställer in dem för det. Det där kan jag inte. Jag vet inte heller om det finns USB-trådlöshet för OS9.

1
Bevaka tråden