Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snurrande färgskiva i Explorer

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-04-07 17:35

Hej. har fått ett problem med Explorer där en snurrande färgad CDliknande ikon fullständigt tar över programmet. Den snurrar ibland upp till en hel minut. Det kan starta när sidan är helt renderad eller när man skrollar. Det är ingen skillnad på sidor med mycket grafik eller lite. Jag har försökt att hitta ngt liknade prefsfilen, men det jag hittat och tagit bort har inte hjälpt. Det är ingen skillnad om jag sitter på ADSL hemma eller på fasta linan på jobbet. Hårdvaruspec PB 500 512Mb. OSX 10.1.3 Explorer 5.1.3.
Hoppas på hjälp

Hoppe

Det du refererar till som "snurrande färgad CDliknande ikon" är Mac OS X motsvarighet till klockan i Mac OS 9 och timglaset i Windows (nån äldre version i alla fall). Det är alltså inte en IE "feature". Du ser nog samma snurrande CD när du startar Mac OS X. IE X är lite buggigt och bland blir det så att det fryser.

jepp, och den är GRYMT irriterande. Får den lite då och då. Hoppas Apple (eller Microsoft) löser detta i nästa uppdatering).

• Medlem
  • 2002-04-07 22:20

Det är ju samma deal i OmniWeb, så det måste vara något lurt i systemet.

Microsofts produkter är ju oftast notoriskt dåligt programmerade . Internet Explorer påstods ju vara 100%-igt skriven för Mac men sedan så erkände ju Microsoft att de hade översatt/emulerat den. Alltså inte så konstigt att Internet Explorer är sirapseg jämfört med Netscape Opera & Omniweb.Det tråkiga är ju att många Webb-kreatörer feldesignar hela siter bara för att de tror att om det ser bra ut i IE så funkar det med alla andra browsers , när sanningen är att det omvända oftast gäller. :eek:

Tycker att Internet Explorer har fungerat bra tills för några veckor sedan. Badbollen tar över allt mer. Hoppar jag från ett program och över till Internet Explorer så måste bollen snurra några sekunder innan jag får tillgång till programmet.

Grymt irriterande. Då saknar jag min Windows-burk.

Jag vill korrigera mitt förra inlägg. Det finns ju faktiskt en svartvit snurra i IE X som mer korrekt överrensstämmer med Mac OS 9s "hej, lugna ner dig – jag jobbar"-symbol.
Den färgglada skivan/badbollen hänger ihop med systemet ...

• Medlem
  • 2002-04-08 08:20

Tack Christian. Jag är alltså inte ensam. Precis som du skriver har det blivit värre och värre under de senaste veckorna. Jag undrade i min fråga om det finns ngt liknande prefs-filen. I 9an hjälpte det många ggr.
Hoppe

Tror badbollen dyker upp när programmet inte får kontakt med det underliggande systemet. Det ställer en fråga och får tystnad tillbaka. Oerhört irriterande, jag håller med. Hoppas på förbättringar i och med 10.2 och kommande uppdateringar av program.

Hoppe, har du bara problem med Internet Explorer?

[ 08 April 2002: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

• Medlem
  • 2002-04-08 13:39

Problemet är bara med Explorer. Jag har inte testat vare sig Netscape eller ngt annat på OS X (dåliga erfarenheter från Netsc 6 på OS9). Kollade på Apples supportsida och hittade en Knowledge art. (106305) där det näms om "polling" som skulle minska när man installerade en update till Explorer. Så tydligen har problemet funnits tidigare. Idag på jobbets fasta lina har det varit mkt kortare "snurrande" än hemma på ADSLet.
Vi får se hur det går ikväll.

• Medlem
  • 2002-04-08 13:43
Citat:

Skapades ursprungligen av: Jazper:
Microsofts produkter är ju oftast notoriskt dåligt programmerade . Internet Explorer påstods ju vara 100%-igt skriven för Mac men sedan så erkände ju Microsoft att de hade översatt/emulerat den.

Om det här är sant tycker jag det är mycket märkligt. Programmen på PC och Mac skiljer sig inte bara till utseende, utan delar inte ens samma funktioner. Det är två helt olika program.

Citat:

Skapades ursprungligen av: stfm:
Om det här är sant tycker jag det är mycket märkligt. Programmen på PC och Mac skiljer sig inte bara till utseende, utan delar inte ens samma funktioner. Det är två helt olika program.

Ja, det låter konstigt. Jag tror inte heller att det är en emulerad windowsversion. Det är nog snarare en carbonizerad OS9-version, men det har väl aldrig varit någon hemlighet vad jag vet.

1
Bevaka tråden