Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mov. till dvd

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har skapat ett bildspel i Flash som jag sedan publicerat som en .mov fil. Nu skulle jag vilja bränna av den på en cd eller dvd så att jag kan köra den på min hemma dvd.

Hur gör jag detta på smidigaste sätt? Jag är helt ny på detta så jag har inte en blekaste aning om var jag ska börja och vilka program jag skulle behöva för att göra detta.

Tack på för hand / Fredrik

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-10 17:41
Ursprungligen av Fredrik Wilén-Fast:

Jag har skapat ett bildspel i Flash som jag sedan publicerat som en .mov fil. Nu skulle jag vilja bränna av den på en cd eller dvd så att jag kan köra den på min hemma dvd.

Hur gör jag detta på smidigaste sätt? Jag är helt ny på detta så jag har inte en blekaste aning om var jag ska börja och vilka program jag skulle behöva för att göra detta.

Tack på för hand / Fredrik

Ja det enklaste svaret är ju iDVD eller Toast, har du något av programmen?

Tack för ditt snabba svar

Jag har toast och testade med det. Får tyvärr något fel varje gång jag försöker bränna skivan. Det står att det är ett MacOs error (-39) eller något liknande men jag kanske gör något fel när jag försöker bränna.

//Fredrik

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 18:36

Det kan vara Buffer Underrun som inträffar.
Det du ska göra då är att kryssa i rutan "Buffer underrun prevention" innan du bränner (rutan finns med bland inställningarna som kommer upp när du trycker på Record-knappen.
Om inställningen är nedtonad så behöver du uppdatera Toast till senaste versionen - 6.0.7 tror jag att det är (finns på Versiontracker).

Tack! nu funkade det bättre, tyvärr kom intee mitt ljudspår med och tempot i filmen är ett helt annat än det i mov-filen. Beror det på hur toast kodar filmen eller är det något fel med min mov-fil??

//Fredrik

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-11 13:16

Flash är ett lite otrevligt format att göra till annat.
1. Är din Flash fil gjord med 25 bilder per sekund? troligtvis inte! därför blir det fel tempo.
2. Du måste nog spela in ljudet separat och lägga in i filen då flash filer som spelas upp i .mov är ett singel spår. och innehåller då inget ljudspår som Toast kan förstå.

Senast redigerat 2005-01-11 14:10

Aha så klart det kan ju bli lite jobbigt att sätta sig och göra om fla-filen till 25 fps men antar att det är enda sättet.

Tack för hjälpen!

//Fredrik

1
Bevaka tråden