Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivaren vägrar skriva ut!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en splittans ny iMac med tillhörande HP Deskjet 940c.
Skrivaren listas i listan över tillgängliga skrivare i Utskriftskontroll. Har provat att ta bort och lägga till, installera HP:s drivrutiner från tillhörande CD-skiva, starta om maskinen, men har nu slut på ideer.

Det enda resultat som jag får (oavsett i vilket program jag försöker skriva ut) är att programmet har "oväntat avslutas". Inget verkar hamna i kön. Inget skrivs ut. Testutskriften på skrivaren fungerar. Har kollat att kablarna sitter fast ordentligt.

Trist - någon som råkat ut för liknande?

--M

Uppföljning: Konstigare och konstigare...
Om jag öppnar rutinen HP inkjet utility och gör en testutskrift därifrån så kommer den ut - snyggt och prydligt.
Men varför då inte ifrån Textredigeraren - Förhandsvisning eller Explorer???

--M - totalt förvirrad och lite irriterad....

  • Medlem
  • 2002-04-08 23:35

Jag har samma problem med en HP1220c, men jag kan skriva ut från andra program. Det är bara "systemprogram" som har problem, alla Adobes brogram skriver ut. Har du provat något som inte kommer med systemet?

Märkligt, javisst! men för min del stör det inte så mycket. Det kanske finns nya drivrutiner på HPs sida? Ifall du orkar kolla, posta här igen.

Testa med att ändra "språk" i systeminställningar/internationellt till Engelska. Hade samma problem med min 940c och detta löste det.

Har fixat det!!!! gick in på Apples hemsida och läste deras skrivarsupport och vilka åtgärder de föreslog.

Vet inte vad som hjälpte men:
Laddade in nya drivrutiner från HP:s hemsida och slet ut USB-kabeln för digitalkameran. Nu skrivs det ut av bara attan!

--M

1
Bevaka tråden