Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BSD-subsystem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är bsd-subsystem?

Skulle starta senaste versionen av ChimeraKnight. Den ville då ha bsd-subsystem installerat. Fanns på OSX-cd, så det var inga problem. Men vad har man det till?

/Thomas

• Medlem
  • 2003-01-15 14:50

Kolla här på Apples sida

Man kan väll säga att det är själva UNIX hjärtat med tillhörande teknologier!

Ett ögonblick, hade du en OS X installation utan BSD-subsystem? Om nu svaret är ja, varför?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Ett ögonblick, hade du en OS X installation utan BSD-subsystem? Om nu svaret är ja, varför?

Tydligen hade jag det.. Trodde jag installerat en "full" version av OSX.

Men när programmet ville inte starta, så jag installerade jag BSD från CDn. Men det är konstigt att det är "tillval" om det är något som behövs för systemet.

Min dator har rullat på helt ok.

Men tack för svaret..

/Thomas

BSD-subsystemet är lite olyckligt benämnt, eftersom det lätt misstas för att vara själva unix-hjärtat. Utan unix-delen skulle det vara fullständigt omöjligt att ens starta OS X, eftersom det skulle vara som att plocka ur motorn ur en bil.

Med BSD-subsystemet verkar Apple mena en uppsättning program och kodbibliotek, och det är ganska bra att se till att de installeras när man lägger in OS X. BSD-subsystemet är inte nödvändigt för det Apple kanske skulle kalla "normal" användning, men det kan ändå komma att behövas. Har man ont om hårddiskutrymme vid installationen skulle jag därför hellre välja bort en massa språkstöd och skrivardrivrutiner men ändå försöka få med BSD-subsystemet.

1
Bevaka tråden