Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

quicktime-fadäs

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-12 01:15

Skulle behöva lite hjälp av nån vänlig själ då jag har klantat till det för mig.

I ett försök att uppgradera till Q-time pro råkade jag slänga den befintliga quicktimeplayer (5.0.6) som finns integrerad i OSX. Finns det möjlighet att plocka hem den separat eller måste jag installera om hela OS X med uppgraderingar och annat kul...?
På apple support står att man bara kan ta hem playern för OS 9 och software update hittar ingenting av nytta.

En annan fråga gällande registreringen av Q-time. Jag har knappat in mitt registreringsnummer på datorn ( under about X) men får meddelandet "non valid number". Vilket nummer ska det annars vara?
Mitt regnummer för Pro är vers 4.0. JAg prövade med det men fick samma svar. Någon som vet?

Undrar

Peter L

Ehm.. Det är väl klart du får ett "non valid number" om du knappar in datorns serienummer, varför ska du göra det?

Du behöver ett S/N för Quicktime 5.x och inte datorns serienummer (vad har du fått det ifrån?) eller ett QT4.x nummer...

Ang spelaren, så laddar du ner programmet Pacifist som gör att du kan installera enskilda paket från MacOS X CDn (.pkg filer)
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=12743&db=mac

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-12 09:32

Slarv, sömnbrist och en bra portion dumhet
Eftersom quicktime är inbyggt i X från början och mitt serienr. råkar börja med bokstäverna QT tog jag detta som regnumret.

Men tack för tipset, ska ladda ner pacifist. Kan man förresten inte använda skivorna med "återskapa program" som följde med när man köpte datorn?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-12 10:44

Har via Pacifist packat upp filen quicktime player.app och installerat den, men jag har fortfarande ingen QT-player tillgänglig.
Alla mina filmer är I-tunes symboler. Någon som vet vad jag gör för fel?

• Medlem
  • 2002-04-12 14:46

Måste nog installera hela paketet som ligger i essensial...

Hur som helst, jag har mejalt dig min qt-spelare
Annars finns det fristående spelare att ladda ner, daffnos movie är en jäkligt cool spelare

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-12 17:05

Tack för playern. Nu ska jag bara försöka upgradera till pro så e allt frid o fröjd.

PL

1
Bevaka tråden