Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canon Powershot G6

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-12 23:37

Jag planerar att inom kort köpa en digitalkamera. Först hade jag tänkt köpa en liten och kompakt kamera, i stil med Sony DSC-W1, men efter lite funderande kom jag fram till att kameran nog varar längre om man skaffar något rejält.

Därför har jag nu börjat titta på Canons värsting, Powershot G6. Är det någon som har några erfarenheter av denna kamera blir jag väldigt glad om ni vill dela med er av dessa.

Kameran hittar jag som billigast på Pixmania. Är det någon av er som handlat där förut och har några positiva eller negativa erfarenheter av den återförsäljaren?

MVH.

• Medlem
  • 2005-01-12 23:57

Pixmania levererade blixtsnabbt direkt till dörren, och med trevliga manualer på tyska och franska. Ingen engelsk eller svensk. Jag har inte haft några problem med min kamera (Lumix FZ20), så jag vet inte hur de skulle hantera garantiärenden, men de verkar seriösa.

Canon G6 tar bra bilder, men jag gillade inte hur den funkar. Om du testat den, och du tycker att den känns bra så är det ett bra köp.

G3 och G5 har ju kriteserats för att vara långsamma. Hur känns farten på G6:an. Är det möjligt att fånga ögonblicken?

• Oregistrerad
  • 2005-01-14 01:30

Angående manual, misströsta ej, Canon har engelska manualer på hemsidan:
http://www.canon.com

Med tanke på vad den kostar, så kanske en DSLR (exempelvis EOS 300d med "900-tillbaka-kampanj" just nu) är att överväga?

Jämför gärna också Canon G6 med Olympus C-70 (och C-8080). C70 är kompakt, har snabbare respons och är en tusenlapp billigare (pricerunner). Den har lite mer purple fringing men i övrigt verkar den ge utmärkta bildresultat. C-8080 är 800:- dyrare än G6an och har fått bra i tester.

T

1
Bevaka tråden