Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lacie BlueEye

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Premiär-inlägg!

Har en Lacie Electron 22 med BlueEye.
Funkar kanon i 9:an och i Classic.
Nu finns det en version av BlueEye-programvaran för X också men jag får inte den f´´n att fungera. Tjatar om att den saknar filer som talar om vad det är för bilddskärm eller något åt det hållet. Någon som har samma utrustning eller samma problem?

• Medlem
  • 2003-01-17 13:56

jag har råkat ut för samma sak, men
har för mig att jag läste i Read Me filen
att det bara var en beta för X än så länge och den funkade
bara på vissa modeller än så länge!?

• Medlem
  • 2003-01-17 14:14

saxat från Lacie supportsida:

"Q: Does the Blue Eye work in OS X?

A: Yes. We now have Blue Eye software for OS X that will work with the Electron 19 Blue II, 19 Blue III, 19 Blue IV, 22 Blue II, 22 Blue III and 22 Blue IV. You can download the Blue Eye software for OS X from the drivers page on our website."

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ML:
saxat från Lacie supportsida:

"Q: Does the Blue Eye work in OS X?

A: Yes. We now have Blue Eye software for OS X that will work with the Electron 19 Blue II, 19 Blue III, 19 Blue IV, 22 Blue II, 22 Blue III and 22 Blue IV. You can download the Blue Eye software for OS X from the drivers page on our website."

Jag har gjort detta men det funkade inte.
Nu har jag dock fått det att fungera. Problemet var att det inte fanns någon "beskrivnings-fil" till Electron 22 II.
I mappen ~/BlueEyeX.1 finns en fil som heter "electr22b3.xml", kopierade denna och bytte 3:an mot en 2:a. Bingo! Verkar funka hur bra som helst!

1
Bevaka tråden