Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDVD 5- släpper kravet på SuperDrive?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg även följande. Borde ju innebära att man nu kan använda iDvd för att göra en dvd, spara som skivavbild och sen bränna med en extern brännare. Har ju funnits hack för detta tidigare men nu slipper man det som jag förstår.

Tja, någon som kan bekräfta detta? Skulle det betyda att man får en .img fil som man skulle kunna bränna med vilken DVD bränner som helst med hjälp av ex. Toast?

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-14 02:02
Ursprungligen av doppleganger:

Tja, någon som kan bekräfta detta? Skulle det betyda att man får en .img fil som man skulle kunna bränna med vilken DVD bränner som helst med hjälp av ex. Toast?

Om Rickard A har sett det så, JA då kan man bränna med Toast på en Extern brännare, dock har jag gjort det i många år redan, men klart bättre att dom tagit bort den spärren.

Ursprungligen av Kentor:

Om Rickard A har sett det så, JA då kan man bränna med Toast på en Extern brännare, dock har jag gjort det i många år redan, men klart bättre att dom tagit bort den spärren.

Det är t o m Apple som säger det:
http://www.apple.com/ilife/idvd/featureoverview.html

"iDVD even has a new option for those occasions when you’re between media (i.e., you haven’t made it to the store) or you’re authoring a DVD on a system without a SuperDrive. The solution? Save your project as a fully-encoded Disk Image. Not only can you burn finished projects to disc more quickly once you’re back at your SuperDrive-equipped system (after all, they’ve already been encoded, so you just have to drag the Image to a blank DVD), but Disk Images make great read-only archives.

In fact, you’ll find other ways to take advantage of the ability to create Disk Images in iDVD. Not only do Disk Images provide you with a great way of creating a master copy of your iDVD project
(letting you either burn them onto a DVD or back them up to a hard drive), but Disk Images also offer another option: using the DVD Player on your Mac to preview your (virtual) DVD before you actually burn it. Yes, you’ll definitely want to give this new option a thorough audition."

Men jag var osäker om det verkligen var så bra eller om det blev nån iDvd-skivavbild som bara gick att bränna med iDvd. Men så verkar ju inte vara fallet när jag läser det igen.

Det var inte så att jag inte trodde på vad Richard sa, jag undrade mest om det var någon som hade testat. Detta är skönt, får ta och köpa en extern DVD brännare till min PB nu.

Ursprungligen av doppleganger:

Det var inte så att jag inte trodde på vad Richard sa, .

Det förstod jag. Men jag upptäckte när jag läste texten igen att det nog faktiskt var så bra som jag först trodde det var.

Sen är det intressant att denna meny funnits dold i a f i version 4 för det fanns ett hack för att just spara som skivavbild.

1
Bevaka tråden