Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen webcast på MWSF

Tråden skapades och har fått 84 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 18:33

Dala,, du var snabbast

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 19:49

Någon som har några tips om IRC-kanaler som rapporterar live i morgon? Macrumors brukar ju ha en, finns det andra?

  • Medlem
  • 2005-01-10 22:42

Dom kanske kommer att strömma i H.264 (QT7)

Ursprungligen av nixon:

Dom kanske kommer att strömma i H.264 (QT7)

Tänkte på det också.

Först släpper de QT 7 på Keynoten, finns för omedelbar nedladdning. 9 timmar senare kommer h.264-strömmen. (De måste ju låta alla ha en chans att ladda ner plus att Apple själva måste hinna koda)

Varför inte?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 02:00

Bokmärka http://www.apple.com/quicktime/whatson/appleevents/ och ladda om sidan så fingrarna blö'r.

Då slipper ni utsättas för spoilers innan ni ser Jobs.

Kanske t.om en iMovie Store?

Anledningen? Jo, http://www.helixent.com/iflicks/download/notice.html

iFlicks, det där braiga programmet för att organisera/spela filmer är helt plötsligt borttaget från nedladdning.

The plot thickens

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 08:33
Ursprungligen av Leftrustle:

Kanske t.om en iMovie Store?
The plot thickens

Verkar ju lite "misstänksamt"
Kombinera det med H.264 och det kan bli en kanongrej (som iofs många inte kommer fatta).

iPod photo går ju helt plötsligt från en ganska onödig produkt till en kanonprodukt
(Kanske iofs mest Pixar-grejor i början.)

(Blir till att kolla efter en uppgradering till QT i uppdateraren i kväll med andra ord...)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 09:02

Själv tänkte jag ha en datorfri kväll. Och se sändningen imorgon förmiddag som att den var "på riktigt". Datorfria kvällar och helger är inte så dumt. - har jag hört.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-11 09:05
Ursprungligen av István:

Själv tänkte jag ha en datorfri kväll. Och se sändningen imorgon förmiddag som att den var "på riktigt". Datorfria kvällar och helger är inte så dumt. - har jag hört.

Mår du dåligt eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-11 09:10

Pratade just med min bror. De får minsann se Keynoten direkt - i Pixars biograf. Orättvist.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 09:20
Ursprungligen av hgus:

Pratade just med min bror. De får minsann se Keynoten direkt - i Pixars biograf. Orättvist.

Har de oxå NDA?
Annars får han väl SMS:a dig som en galning osså får du ha en "livetråd"

(Nä, ingen bra idé. Bror skall nog vara akstam om sitt jobb )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 16:51

Det börjar brännas! Men hur i allsin dar ska man hålla sig uppdaterad? Inget snack om nån webbsida eller IRC-kanal?

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-01-11 16:59

Är det ingen sida som rapporterar från keynoten??

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-11 17:13

Jag har problem att se de keynotes som ligger ute redan, det har jag haft sedan jag böt router till en Netgear RP614.

Någon som har samma problem och känner till en lösning? några portar som ska öppnas?
Jag testade att sätta min huvuddator som DMZ i rotern, men utan resultat.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 17:15
Ursprungligen av Adl:

Är det ingen sida som rapporterar från keynoten??

Detta hittade jag på http://macworld.idg.se

"Klockan 18.00 svensk tid drar Steve Jobs sitt tal på keynoten, och inom en och en halv timme senare lär vi få klarhet i frågan! Macworld.se har Andreas Leijon på plats och vi kommer att rapportera löpande från öppningstalet."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 17:18
Ursprungligen av Adl:

Är det ingen sida som rapporterar från keynoten??

Då ska vi se:
MacNN har en direktlänk till sin bevakning, plus IRC-tråd!
Engadget säger att de kommer rapportera, svenska MacWorld har gett liknande löften. Och sist, men inte minst, ska vår egen 99mac ha någon sorts bevakning.

Ursprungligen av Adl:

Är det ingen sida som rapporterar från keynoten??

Kolla in: Vaka: Officiell MWSF-tråd

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 17:30

Såhär i efterhand kan jag tycka att det var bra att man inte sände live. Om man tittade på streamen i början så laggade den helt otroligt mycket och det dröjde nästan en hel dag innan man kunde se den i bra, o-hackig kvalitet. Tänk då hur en live-sändning skulle se ut. Inte bra...

Ursprungligen av martenbjork:

Såhär i efterhand kan jag tycka att det var bra att man inte sände live. Om man tittade på streamen i början så laggade den helt otroligt mycket och det dröjde nästan en hel dag innan man kunde se den i bra, o-hackig kvalitet. Tänk då hur en live-sändning skulle se ut. Inte bra...

Utan att veta alla detaljer så tror jag inte alls på det resonemanget. Det är nämligen så att livesändningarna körs med ett s.k. Content Distribution Network som Akamai som gör att strömmarna replikeras ut till Akamaiservrar runt om i hela världen och gör mängden total bandbredd mycket större. Det skrivs alltså särskilda avtal med omfattande planering för en livestreaming. Jag tvivlar på att Apple hade samma avtal för denna VOD (video-on-demand) sändning - då hade de ju inte tjänat några pengar genom att skippa sändningen. Kostnaderna för TV-produktionen finns ju där oavsett så det som skiljer är distributionen.

Jag gjorde en nyhet av det och slog samman diskussionen från Nyhetstips!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-07 17:02

Men, men.. Jag har ju planerat upp min vecka för att jag ska kunna kolla på Keynote. Hoppas att ryktet inte stämmer..

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-01-07 17:22

99mac regerade WWDC 04

Nu brukar det ju falla sig så att just denna hemsida presenterar nyheterna i nästan samma stund de presenteras i San Fransisco. Jag vill minnas januari föraa året och i Paris i sommras att det var så.

Kan man tänka sig att 99mac är lika snabba i år?

Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Jag gjorde en nyhet av det och slog samman diskussionen från Nyhetstips!

99mac ska väl inte publicera rykten som nyheter? Eller är det så att man med 100% säkerhet vet att det inte blir någon live sändning?

Det kanske är så att man tänker annonsera nya Quicktime som klart, och sedan vill att folk skall ladda ner den för att kolla på händelsen. Låter ju ganska trist och inte särskilt smart, men ändå. Ganska trist, förresten? Nej, det låter urfåningt!

Bevaka tråden