Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD spelaren läser inte.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
I somras så fick min pappa ett fallskärmshopp i 50-års present. Hela hoppet filmades och några veckor senare fick han en DVD skiva på posten. Men den funkar inte att spela i hans DVD spelare. Jag har prövat på andra DVD spelare och då funkar det hur bra som helst.

Jag tänkte att hans spelare kanske inte läser DVD-R (den har några år på nacken), så jag prövade att rippa om en film och bränna ut den. Och det funkade kanon.

Filerna som ligger i VIDEO_TS mappen är:

VIDEO_TS.BUP
VIDEO_TS.IFO
VIDEO_TS.VOB
VTS_01_0.BUP
VTS_01_0.IFO
VTS_01_1.VOB
VTS_02_0.BUP
VTS_02_0.IFO
VTS_02_1.VOB

Är det någon som har nån idé om hur jag ska gå till väga?

Tacksam för svar
//Elfving

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-14 22:29

Förstår inte riktigt, jag tolkar det som att du lyckats lösa problemet...? Det kan vara att spelaren inte stöder formatet (om det t.ex är en Philipspelare), det kan också vara det specifika fabrikatet på skivan som spelaren inte tar. Om du rippar den och bränner på t.ex en DVD+R eller en annan typ av skiva så kan det fungera bättre, men som sagt det är så jag tolkar att du gjort...

Vad är det för märke på spelaren och hur gammal är den? Vad använder du för applikation för att bränna? Vad exakt behöver du hjälp med?

Ursprungligen av Earth:

Förstår inte riktigt, jag tolkar det som att du lyckats lösa problemet...? Det kan vara att spelaren inte stöder formatet (om det t.ex är en Philipspelare), det kan också vara det specifika fabrikatet på skivan som spelaren inte tar. Om du rippar den och bränner på t.ex en DVD+R eller en annan typ av skiva så kan det fungera bättre, men som sagt det är så jag tolkar att du gjort...

Vad är det för märke på spelaren och hur gammal är den? Vad använder du för applikation för att bränna? Vad exakt behöver du hjälp med?

Det är en Grundig ca 6år gammal. Och jag använder toast 6.0.5. Skivorna jag använder är maxell DVD-R. vad är det föresten för skillnad på DVD-R och DVD+R?

Det funkade när jag rippade om en vanlig film och brännde den. Filtyperna verkar ju vara dom samma.

Jag bränner dom som Data –Dvd-rom. Jag prövar att bränna som DVD-video som marcus föreslog, det kanske funkar bättre.
Filmen ser ut att vara gjord i iDVD om det spelar nån roll.

//ELF

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-01-14 22:31

Använd förslagsvis Toast 6.0.7 och bränn en "DVD-video från Video_TS" på en DVD+R.
Du droppar hela mappen i Toast-fönstret och trycker på record disc.

1
Bevaka tråden