Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig hitta en passande handdator!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-15 20:18

Jag har funderingar på att köpa en handdator att använda som kalender, dvs. inget avancerat, vill mest ha hjälp med att komma ihåg allehanda saker och ting. Därför är jag tacksam om någon kan ge tips om vad som borde inhandlas, mina enda krav är att den ska synka smärtfritt med ical (vilket min telefon INTE gör), inte kosta allt för mycket och vara (någorlunda) snygg att titta på...
Tack!
Stina

Palm Zire 72 verkar vara ganska schysst allroundmaskin. Liiite dyr kanske, men det avgör du ju själv. Så vitt jag förstår synkar den utan problem med iCal etc. Via Bluetooth eller synckabel (eller W-lan (Airport) om du har trådlöst nätverk hemma).

• Oregistrerad
  • 2005-01-15 21:00

Hej Stina!

Tänkte bara uppmärksamma dig på problematiken med Palm och Mac. Synkronisering mellan iCal och en Palm-handdator är inte särskilt bra. Problemet är att alla fält i iCal inte synkroniseras med Palmens kalender. T.ex. så fungerar inte synkroniseringen med ett sådant grundläggande fält som "location", dvs. "plats". Sen måste man köpa ett särskilt program för att få synkronisering över Wlan, det medföljer inte Mac-versionen :/

Lösningen på alla problem är att överge iCal och skaffa MS Entourage istället. Wlan-synkning får du om du köper Mark/Space:s Missing Sync (http://www.markspace.com/missingsync_palmos.php)

Det följande bygger helt på min egen erfarenhet med en Palm Tungsten T5 och Mac. Har jag missat nåt får ni gärna rätta mig!

Mvh,
Fredrik Bergman

• Medlem
  • Piteå
  • 2005-01-15 21:07

Finns ju även fler märken att Palm, fast kanske inte i samma prisklass iofs..

• Medlem
  • Gnesta
  • 2005-01-16 10:52

Jag har en PalmOne zire 31. Den funkar ypperligt bra. Den har kanske inte så avancerade funktioner men den har bra kallender osv syncar felfritt med iSync också... Köpte min för 1500 på dustinhome.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-01-16 11:35

Jag har en Tungsten T2, och är inte nöjd. Var tidigare ägare av en Handspring Visor, som funkade ypperligt i sina funktioner. Uppdaterade mig för jag ville ha bluetooth. T2 har klara problem med bluetoothsynken trots extraprogrammet MissingSync. Det inbyggda batteriet har alldeles för dålig uthållighet, och den har vid flera tillfällen tappat all informationen i minnet. I nuläget har DateBook (typiskt!!!) slutat fungera helt, och tryckkänsligheten på plattan är mycket oprecis........kommer att skicka den på översyn på garantin. Förhoppningsvis går den ej att reparera, så att jag blir ersatt med en annan modell......

Ursprungligen av ThomasC:

Jag har en Tungsten T2, och är inte nöjd. Var tidigare ägare av en Handspring Visor, som funkade ypperligt i sina funktioner. Uppdaterade mig för jag ville ha bluetooth. T2 har klara problem med bluetoothsynken trots extraprogrammet MissingSync. Det inbyggda batteriet har alldeles för dålig uthållighet, och den har vid flera tillfällen tappat all informationen i minnet. I nuläget har DateBook (typiskt!!!) slutat fungera helt, och tryckkänsligheten på plattan är mycket oprecis........kommer att skicka den på översyn på garantin. Förhoppningsvis går den ej att reparera, så att jag blir ersatt med en annan modell......

Låter verkligen som du har ett måndagsexemplar. Jag har en T2 och har aldrig upplevt något av felen du nämner.

ThomasC> Det låter som ett riktigt måndagsexemplar. Inte kan väl detta anses vara representativt för PalmOnes produkter, antar jag? De är ju trots allt stora och omtyckta på marknaden. Hoppas det löser sig med en utbytesmaskin för din del!

Har en Ericsson P900i, på det sättet blir det bara en apparat. Isync och Ical fungerar utmärkt över BT.
Om man stänger av BT på telefonen får man dock starta om den efter återstart av BT. Men varför skall man stänga av den för.
Tyvärr lite dyr men det är ju en både telefon, mp3 spelare, dålig kamera, kalender etc etc.

Örjan

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-01-16 23:42

PocketPC funkar också med Missing Sync. Jag har kört med en Dell Axim rätt länge, funkar gör det men det är kass att släpa på fler saker. Nästa nalle blir nog en Qtek, väntar bara in en med högre upplösning på skärmen. Just nu har S100 vilken verkar vara en höjdare om man kan avvara WLAN.
www.qtek.se

• Oregistrerad
  • 2005-01-18 09:33

Jag tackar så mycket för alla svar, nu ska jag ut på jakt efter någon stilig handdator...

1
Bevaka tråden