Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritid?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-01-16 12:56

Har ett problem, eller inte, det är det jag vill veta

Har en iBook 12" 1.2GHz med 60GB hårddisk och 512 i ram, BT och AP.

När jag surfar (Firefox, 3-4 tabs oftast, om det spelar nån roll), chattar (Colloquy + Proteus) räcker en full laddning max 4h. Lyssnar jag på musik också blir det kanske 3-3,5h. Är detta normalt? Några macägare på sweclockers där jag hänger en del tyckte att tiden dålig och att den borde räcka längre :/

Ljusstyrkan på skärmen kör jag oftast 3-4 "snäpp" under max. Airport är alltid igång, men BT är nästan alltid avstängt.

Är mina tider normala? Vad har ni för tider och vad gör ni på datorn då?

Tips på saker man kan göra för dryga ut batteritiden?

• Medlem
  • 2005-01-16 14:45
Ursprungligen av k3vlar:

Tips på saker man kan göra för dryga ut batteritiden?

Har du ställt in så att processorn kör på reducerad prestanda? Det gör ganska mycket för batteritiden. Gå in under Energy Saver -> Battery Power -> Options: Processor Performance.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-16 15:41

Vad har ni för tider och vad gör ni på datorn då?

Jag får ut runt 4h30min med BT på men allt från 4h30min till 6h brukar variera.Brukar ha adium,Azuerus,Safari(3-6 fönster), X-Chat Aqua och iTunes sen blir det photoshop och lite sånt också. Brukar ha ljusstyrkan allt från 1-mitten beror på vilken tid på dygnet (gillar inte att ha för ljust mitt i natten )

/The_JJ

• Medlem
  • Landskrona
  • 2005-01-16 16:40

Ställde processorn till automatisk nu, hade på högsta innan :0 Reducerad känns lite tråkigt, testar med automatiskt och ser hur det går. Ska försöka köra med lägre ljusstyrka också, hoppas jag kommer upp i 4-5h iaf

• Oregistrerad
  • 2005-01-17 08:19

Jag tycker det är rätt dålig batteritid på 12" iBooken. Hade en 14" innan (visserligen 933 MHz isf 1.2 GHz) och den räckte utan problem att köra två långfilmer i rad på batteri. Med 12" iBooken har jag drygt en timme kvar efter att ha kört en film på 2 timmar.

1
Bevaka tråden