Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnad mellan PS 2 och 3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alla experter här på forumet får ursäkta en komplett nybörjarfråga, men jag undrar vad det egentligen är för skillnad mellan PostScript 2 och 3.

Jag står nämligen i begrepp att skaffa en laser till företaget och det är PS-nivån som skiljer alternativen åt. Vi sysslar uteslutande med typsättning och layout av text i InDesign, så det blir inte särskilt mycket grafik men däremot många olika PS-fonter.

Vet någon här om det har betydelse för resultatet om jag har PS 2 eller 3 på skrivaren? (Tillverkarnas supporter verkar då inte veta svaret...)

Mycket tacksam för svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-14 21:15

Generellt kan man säga att det är Level 3 som gäller, den har funnits sen cirka 10 år tillbaka och har stöd för en rad saker till exempel att Rippa PDF direkt och mycket annat.

Läs mer här: http://www.adobe.com/products/postscript/main.html

Har den bara Level 2 kan man nog anta att det är en klon-RIP

Janne

Helt off topic: När jag såg tråden undrade jag först om det var PlayStation 2 eller 3 det handlade om. Sen funderade jag på Photoshop 2 eller 3... (Nostalgi: Jag minns när Photoshop 3 kom med lager, vilken grej det var! Oj oj )

Janne: Stort tack för snabbt svar!

Photoshop 3? Ja, det var tider det

1
Bevaka tråden