Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det får inte vara sant!!

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om man vill ha bra ljud kör man inte iTunes.

Nehe, vad kör man då? (Nyfiken ifall svaret inte är i stil med "Då använder man inte datorn för att spela upp musik".)

[ 12-01-2002: Meddelandet ändrat av: Jonzie ]

Audion. Dessutom har inte Audion det problemet med minnesläckor eller snor 50% av CPUn.
(Kör TOP när du kör iTunes får du se)

Audion använder sig av en decoder som har mycket högre kvalité. Det är ingen hemlighet.

Visserligen kostar den pengar.

Vilket talar för iTunes.

Ska ta och testa Audion igen. Använde programmet när jag körde OS 9. Tyckte det var instabilt och hade lite konstigheter för sig. Bytte ut det mot iTunes när det kom och märkte inga ljudskillnader. Därför antar jag att problemet jag nämner knappast ligger i iTunes decoder, utan i OS X, men jag ska testa och se.

  • Medlem
  • 2002-01-12 18:08

iTunes använder något "ljudförbättrande" filter som är steglöst inställbart, detta ger en annan ljudbild och kan ibland förbättra men även förstöra ljudet. Det går att stänga av i inställningarna...

Men "ljudförbättraren" används bara vid uppspelning bara, va? Inte när man ripper med iTunes? Eller bränner?

[ 12-01-2002: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

Jag kör en gammal PowerMac G4 400 PCI... Jag kännde en stark förbättring av ljud-styrkan när jag uppdaterade till OS X. Jag har min dator kopplad till min stereo och allt funkar underbart!! Tack Apple

Allt funkar utmärkt för mig, vid alla tillfällen!

Ja just ja, jag kör ju PC

/ V

Funkar finemangare! jag har en iMac Graphite SE... fattar inte va folk snackar om?!?!?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2002-01-15 19:35

Ljudet som kommer ut ur en Macintosh med Mac OS X är inte bra vare sig med interna eller externa högtalare. Det blir inte bättre eller sämre med iMic heller. Är det någon som vet om ljudet blir bättre med ett ljudkort i proffsklassen? Det spelar förmodligen ingen roll, det är mjukvaran det hänger på, eller?
Det snabbaste sättet att ändra basljudet från "blippa, blippa" till "bompa, bompa" är att starta datorn i Mac OS utan X.

Bevaka tråden