BattleField kommer knappt att funka... Det kommer att gå att köra på internet/lan (Dock inte som server) med kanske 8-12 spelare (Beroende på hur stor bana). Singleplayer kommer att gå segt eftersom bottarna kommer att dra... Själv skulle jag föreslå att INTE köpa Battlefield utan be dig att köpa Call of Duty + Expansion. COD är nog det spel som är bäst till Macen p.g.a den otrolig överlägsna optimeringen. Kom ihåg att det inte är datorn som det är fel på utan Battlefield. Alla de andra spelen kommer att funka utmärkt på din dator. För att köra Battlefield måste du nästan ha en Powermac G5...
Edit: Hur jag tycker att spelen flyter:
Warcraft III, TFT: Utmärkt! 1440x900 i upplösning och högsta grafiken!
Unreal Tournament (version 3339, viktigt!): När jag först testade Ut tyckte jag att det funkade sådär. Men efter att ha uppdaterat till den senaste versionen flyter det utmärkt och även med lite ögongodis aktiverat! Jag kör på 1024x640 (widescreen) och Medium på allt.
Battlefield 1942: Lägsta på allt förutom dimma (hur långt man ser) eftersom det blev omöjligt att spela om man inte såg fienden. Har dock inte testat den senaste versionen...