Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-bekymmer

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett mysko fenomen med USB-minne har uppstått, har ett Apacer på 128Mb, när jag pluggar in det på tangentbordet så klagar datorn att strömmen inte räcker till, när jag pluggar in det på datorn så krånglar kopieringen ibland och några gånger har OsX totalfryst så att inget gått att komma åt. Startknappen har varit enda lösningen. Trodde inte att OsX kunde frysa fullständigt, vad kan det vara som får OsX att totalstanna?! Annars brukar ju X avbryta åtminstone krånglande program på en bråkdel av en sekund...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-18 10:38

Jag har liknande problem med min MP3-spelare som kopplas via USB. Man tror att X hänger sig, men det är bara hysteriskt långsamt. Man kan lyckas tvångsavsluta finder (som suger all kraft) om man har tålamod och klickar, väntar, klickar osv...
Min lösning är att köra genom Virtual PC och då funkar det konstigt nog. Samma problem fanns under 9:an.

Om felet inte fanns från början, har du testat att formatera med skivverktyg?

Är det ett USB 2 minne räcker inte strömmen i tangentbordet. Mitt Apacer 128 MB USB funkar i tangentbordet men inte kollegans Apacer USB 2. Vissa USB 2 minnen är strömsnåla i USB 1.1 läge andra inte (finns testat på arstechnica.com om jag minns rätt)

USB 1 minnet fungarar snabbare om det är HFS formaterat än om man behåller den ursprungliga FAT32.

Kollegan hade massa problem med USB minnet som inte ville synas på skrivbordet efter lite uppdateringar men efter att ha reparerat skivbehörigheter på hårddisken fungerade allt igen

Aha

Ursprungligen av DrBoar:

Vissa USB 2 minnen är strömsnåla i USB 1.1 läge andra inte (finns testat på arstechnica.com om jag minns rätt)

Aha, det är så det hänger ihop, kanske Apacer drar mer ström än andra USB-minnen i 1.1-mode,
men att datorn fryser av det?!

1
Bevaka tråden