Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ICQ X - Floating window m.m.

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-11-12 19:53

Finns det ngn patch så man slipper stänga ner det mkt irriterande flytande icq fönstret varje gång?

Finns det ngra "skins" till ICQ? Det ser ju riktigt fult ut...

Efterlyser detta även jag, väldigt irriterande, och nu med 10.1 behövs det inte längre då den hoppar i dockan även.

Ja, känns som att det är läge att släppa en uppdaterad version av ICQ. Ser ju sunkig ut som F*N, kunde i alla fall följa Aquastilen.. Hoppas att någon tar tag i gICQ och gör något bra av den..

Hoppas att ICQ går under och att någe standardiserat protokoll kommer upp och tar täten.

Detta kommer ju aldrig att ske tyvärr.

ICQ X är väl det sämsta carbon-väg just nu... Så trött på dess usla prestanda och ostabilitet att jag praktiskt taget gått över helt till MSN Messenger som alltid fungerar. En del funktioner saknas men åtminstone sparas kontaktlistan inte lokalt (som i ett annat program... ehum).

Två andra dumma saker med MSN är att det 1. inte går att skicka msg till folk som är offline.. (inte utan att köra via hotmale)..
2. Programmet kraschar om man får dropped connection.

I övrigt betydligt snabbare respons än ICQ X..

Ehh men kommer man åt folk som kör ICQ via MSN Messenger? Annars är det ju rätt meningslöst... jag vet ingen som använder Messenger.

Ehh men kommer man åt folk som kör ICQ via MSN Messenger? Annars är det ju rätt meningslöst... jag vet ingen som använder Messenger.

Nej, det är helt inkompatibla protokoll. Vad tror du va? Skulle Microsoft göra något som går att samarbeta med?

Fast Messenger används mycket faktiskt. Såhär ser siffrorna ut i världen just nu: AOL har sedan dom köpte upp ICQ två separata program, AIM och ICQ som tillsammans har 41,7 miljoner användare. Det var en ökning med 21 procent sedan ett år tillbaka. Microsofts Messenger har 18,5 miljoner användare, en ökning med 94 procent (!!). Slutligen så finns även Yahoos variant som har 11,9 miljoner användare, ökning med 25 procent.

Den stora ökning för MSN Messenger lär fortsätta, iom att Microsoft levererar XP med ökat stöd för den, och små trevliga finesser som kopplar den samman med Hotmail bland annat (finns redan iofs). Även här i Sverige är det många pc-användare som kör MSN Messenger faktiskt. Fast kanske inte bland ungdomar i första hand.

Källa:
http://dailynews.yahoo.com/htx/nm/20011114/wr/tech_instantmessaging_dc_1.html

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-11-16 11:19

Ny ICQ alpha ute. Sparar kontaktlistan på servern och har fixat SMS funktionen samt ett par andra buggar. Värd att installera..

/glemme

Ny ICQ alpha ute. Sparar kontaktlistan på servern och har fixat SMS funktionen samt ett par andra buggar. Värd att installera..

Vilket diskuteras i denna tråd:
http://99mac.com/cgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=1&t=000581

Man får helt enkelt tvinga alla sina polare att använda Messenger

Jag använder den oxo, tycker den är mycket bra, speciellt sättet man ser när man får meddelande. Dock så är Mac(X?) versionen lite buggig, den tappar connection ibland, och man märket det inte förrn man ska byta status eller skicka meddelande. Nån som har samma problem.

Största nackdelen med Messenger just nu är att det inte finns nån history, så man är tvungen att komma ihåg, och det går ju inte så bra

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-11-16 17:02
Citat:

Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
Största nackdelen med Messenger just nu är att det inte finns nån history, så man är tvungen att komma ihåg, och det går ju inte så bra

Nja, du kan ju spara chattarna som html sidor. Rätt skönt. Slipper man ha en history. Gillar att rensa min. Känns inte aktuellt. Du har ju ingen history på vanliga dialoger heller. Bara ditt eget minne, är inte det underbart?

/glemme

Vilket minne?

vad sa du föresten...?

• Oregistrerad
  • 2001-11-19 14:37

Lite glada nyheter!
Jag tankade ner en ny resource fill till ICQ igår och modifierade den lite och fick följande, lite nertonade look, i ICQ 2.8Xa31:

Jag la också upp resource filen:
Ladda ner den

Allt ni behöver göra är att döpa om den redan existerande filen "ICQ Resources" till ngt annat och sedan lägga in den nya filen i mappen och starta om ICQ.

Och med den patchen blir floating window lite mindre + att man i senaste versionen av ICQ lätt kan trycka bort den med Äpple-F! Nu är det enda som inte funkar bra konventeringen av åäö mellan mac<->pc..

men åäö pc-mac fungerade ju frut?

• Oregistrerad
  • 2001-11-19 17:01

Har aldrig fungerat för mig, inte i Mirabilis ICQ iaf..

• Medlem
  • 2001-11-19 18:07

bOOzo:

Filen finns inte kvar på den adressen =( vart kan man hitta den (vet inte vad jag ska söka på på vt

• Oregistrerad
  • 2001-11-20 09:03

sök på "ICQ", det finns flera patcher, men den var den enda som fungerade med x.. kommer dock inte ihåg vad den hette.

ska fixa filen när jag kommer hem.. :rolleyes:

• Oregistrerad
  • 2001-11-20 19:09

Nu ska det fungera!

• Medlem
  • 2001-11-20 21:36

tack så mycket bOOzo!

1
Bevaka tråden