Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra från komma till Punkt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån som vet hur man kan ändra kommatecknet till en punkt i nummer paden??? Jag har "Swedish Pro" förvalt.

• Medlem
  • 2002-04-18 08:18

Äpplemeny > Control Panels > Numbers

kanske?

I OS X glömde jag att tillägga...

Har du provat att ändra i:

System Preferences/International/Numbers?

Annars kan du ju växla tangentbord till US uppe i menyn om du har båda markerade.

Jag har samma problem. Har ändrat Preferences/International/Numbers till amerikanst system. Men fortfarande så förstår inte excel hur man adderar exempelvis 187.98 + 183.66. Excel vill fortsätta jobba med ','. Vet ngn hur man ändrar detta i excel eller openoffice?

Ursprungligen av veronickahjorter:

Jag har samma problem. Har ändrat Preferences/International/Numbers till amerikanst system. Men fortfarande så förstår inte excel hur man adderar exempelvis 187.98 + 183.66. Excel vill fortsätta jobba med ','. Vet ngn hur man ändrar detta i excel eller openoffice?

Liknande fråga denna tråd: http://www.99.se/mac-os-x/240460-hur-aendrar-decimalformat-i-os-x.html. Tror inte du kan få Excel att tolka en punkt som ett komma, i alla fall inte med kombinationen 10.5.6/Excel 2004 (svensk version).

1
Bevaka tråden