Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man få en schysst TFT-skärm för under 4000:-

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-19 18:22

Hej

Jag funderar om man kan få en schysst tft-skärm för under 4000:- som är lämplig att använda i bildredigering i Photoshop? Vill ha minst 17" i alla fall
Har funderat på någon samsung modell typ SyncMaster 73V ,SyncMaster 172, SyncMaster 710 någon av dessa går att hitta för det priset? Annars Eizo L550K har jag också spanat in.
Eller finns det några fler modeller att rekomendera? Kommer jag bli nöjd med någon av dessa just nu äger jag en gammal philipsskärm.

Jag köpte nyligen en Samsung172x från Butik.it för cirka 4700 inklusive frakt och moms så det var inte under 4000 men den är toppen tycker iaf jag. Du kan säkert få tag på en skärm för under 4000 men frågan är ju förstås hur kvaliteten är vid det priset.

Om du ska beställa från Butik.it och du använder Safari så rekomenderar jag dig att du ringer dem för att beställa. För närvarande är deras websida inte särskilt kompatibel med Safari men de jobbar på det.

• Oregistrerad
  • 2004-11-20 17:00
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag köpte nyligen en Samsung172x från Butik.it för cirka 4700 inklusive frakt och moms så det var inte under 4000 men den är toppen tycker iaf jag. Du kan säkert få tag på en skärm för under 4000 men frågan är ju förstås hur kvaliteten är vid det priset.

Om du ska beställa från Butik.it och du använder Safari så rekomenderar jag dig att du ringer dem för att beställa. För närvarande är deras websida inte särskilt kompatibel med Safari men de jobbar på det.

172x har jag kollat in lite den går att få tag för strax över 4 på datorhandel. Men om man skulle ta den mot Eizo L550 vilken är då bäst?

• Oregistrerad
  • 2005-01-20 17:57

köp en samtron 73v . kanterna är vita men om man inte har så stora bilder så kan man ju alltid hålla sig i mitten

Samtron är tillverkade på samma fabrik som Samsung och skiljer sig bara åt på den taffligare plastkapslingen. TFT-elementet är likadant.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-20 19:09

Webhallen har sex 19" skärmar för under 4000:-, bl.a Samtron 93v. Vet inte så mycket om dem annat än att jag haft Samtron CRT i flera år och varit nöjd.

SyncMaster 710V för 2423 kr hos Datorhandel: http://www.datorhandel.com/se/index.php?artnr=GS17VSSS

Syncmaster 910N för 3691 hos Duwaldt: http://duwaldt.se/product_info.php?products_id=5887

//Mikael

• Oregistrerad
  • 2005-01-20 21:47

Bara en liten fråga. Vad står TFT för och vad står CTR för?

TFT - Thin Film Transistor
CRT - Cathode Ray Tube, (katodstrålerör på svenska)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-20 23:06

TFT - "platt skärm"
CRT - "bildrörsskärm"

1
Bevaka tråden